Taggad: 

• lajvarn

Medlem
    1 juli, 2004 vid 15:01

jag kan baka pizzabullar åt dig, funkar utmärkt som matsäck!
    lycka till på racet!

• gurra1978

Medlem
    1 juli, 2004 vid 18:00

Coolt projekt men vad är chanserna för att du lyckas genomföra seglingen? Är du så tränad att du klarar den enorma distansseglingen nonstop? Hur många distans är det egentligen?

Hur som helst, lycka till. Du lär behöva det wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    1 juli, 2004 vid 19:47

klart Jimpa grejar det, det är ju bar runt 400 distans…

• swe-1

Medlem
    1 juli, 2004 vid 20:25

Kul att ni tycker att det är kul! smile.gif

Personligen har jag antagligen ingen aning om vad jag har gett mig in på!
    Bringdahl, Rappe, Jeleby, Åberg, mfl tror inte att jag kommer att lyckas,
    inte ens min bästa kompis Svanberg tror på detta, han sa: “Jimmy, är det någon som kan klara av att segla Gotlad Runt på bräda så är det du med ditt tjocka pannben, men jag tror inte att du lyckas i ditt första försök.”
    Marcus Richardson är nog den ende som tror att jag kan klara det, tack för förtroendet Marcus! smile.gif Om jag hade din fysik så hade detta inte varit någon utmaning!
    Så som svar på frågan, vad har du för chans att genomföra? Kan svaret inte bli annat än “liten”. Jag tror att det blir värst för händerna, jag har en förmåga att inte kunna slappna av och låta selen ta all kraft när jag seglar och efter tio timmars segling är det stor risk för blåsor som gör att hela valkarna släpper och kvar blir bara ett stort köttigt sår och den smärtan klarar inte jag av att härda. På ett sätt är det ju bra att ingen tror på det, då är det ju ingen som klandrar mig om jag skulle bryta! wink.gif

Banan är 365 sjömil och blir det mycket kryss kan den seglade distansen närma sig 500 sjömil vilket är lika långt som till Göteborg, sjövägen! (Gulp) Så jag hoppas och ber varje kväll att det inte blir syd västliga vindar.
    Jag hoppas kunna hålla en snittfart på 10 knop då det alltså skulle ta 36,5 timmar. 10 knop kanske låter lite men på kryss går man bara i 8 till 10 knop mot vinden (VMG) i gynsamma förhållanden. Trimaranen Nokia slog banrekordet 2002 och hade då en snittfart på 13.7 knop VMG. Då var vinden syd västlig och blåste aldrig under 10 m/s.

Jag kommer inte att segla i någon klass, Per ringde och skulle anmäla mig, men den gubben gick inte pga det inte går att uppfylla de internationella havskappseglingsföreskrifterna på en vindsurfingbräda och KSSS kan inte “se mellan fingrarna” bara för att jag har följebåt då de kan mista sin tävlingslicens. Så hela “utmaningen” blir utan tävlan. Men det hade varit kul att veta vad man skulle få för IMS tal på brädan! wink.gif

Jag kommer att navigera med hjälp av en GPS som jag har på masten, det har jag gjort förr och funkar kanon, och om jag skulle få frispel och börja segla mot Polen så kommer garanterat killarna i följebåten att reagera och förhoppningsvis agera!
    Om vädret är hyfsat så blir det inte så mörkt att man inte ser på natten, annars får jag hoppas att jag hunnit över till Gotlands kust så att jag kan gå i land och vänta ut mörkret.

Tack för att ni visar intresse!
    Och om det går vägen så kanske några fler får upp ögonen för vår fantastiska sport och visst vore det jävligt kul om man kunde visa dom där staketseglarna som så ofta ser ner på oss vindsurfare att vindsurfing är mer än bara lek, det är det extremaste man kan segla!

//JIMMY

• swe-496

Medlem
    2 juli, 2004 vid 07:14

Jimmy.
    Jag önskar dig lycka till med ditt projekt och hoppas att du lyckas genomföra det. Hur ligger du till med förberedelserna?

Go for it.

• swe876

Medlem
    2 juli, 2004 vid 07:20

Respekt

• adde

Medlem
    2 juli, 2004 vid 08:07

Har du loggat några långa pass på GPS:en så du “har en aning” om vad du ger dig in på?

Gick förbi en bil med texten http://www.RIBEVENT.se idag, visserligen fel sida landet (GBG), men kanske till nästa år? 36 fot rymmer många riggar och brädor laugh.gif

Lycka Till!!!

/adde

• lajvarn

Medlem
    2 juli, 2004 vid 09:41

hur många pizzabullar behövde du sa du? uppfattade inte riktigt.. 5 bullar/timme? annars klarar du det aldrig! wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    2 juli, 2004 vid 17:21

Surfhandskar var väldigt bra när man va på Hawai å körde 6h per dag

• anonym-anvandare

Medlem
    3 juli, 2004 vid 08:50

Riktigt coolt Jimmy…kul med någon som vill utmana, men du är ju helt galen;) Det ska ju blåsa bra formula vindar de närmaste dagarna, men tyvärr sydväst blush.gif…så det kommer att gå snabbt på hemvägen laugh.gif om du nu kommer runt Gotlands sydspets.
    Det kräver helt klart en hel del förberedelser & träning för att lyckas…hur är det med det? 2-mannalagsegling är nog klart genomförbart med rätt förberedelser & utrustning.

Jag ska hålla alla tummar.
    S-277 David Svedberg (nybakad kiropraktor & återflyttad till Stockholm)

• swe-1

Medlem
    3 juli, 2004 vid 10:50

Börjar bli lite nervös nu… crazy.gif
    Nu är allt packat och klart, seglar till sandhamn nu med Stenes båt där kommer Ribben att möta upp i morgon bitti.

Suss, min flickvän kommer att få en massa SMS från Ribben som hon kommer att posta här så… Stay Tuned!

//JIMMY

• anonym-anvandare

Medlem
    3 juli, 2004 vid 11:37

Lycka till!

• stang

Medlem
    3 juli, 2004 vid 14:24

Oavsätt hur det går så måste jag säga att det är skit starkt att prova (man blir sugen på att försöka själv hmmm)

Lycka till!!!!

• rasmus_w

Medlem
    3 juli, 2004 vid 21:23

Om ömma händer: Jag har för mig att nån har tagit fram en salva för seglare och andra som måste slita på händerna i blött tillstånd, “pansarhud på tub”, typ. Säkert bra för dig.

Så en liten tanke: Borde inte nånting typ en lavinsändare vara bra att ha? Är olyckan framme, eller om följebåten tappar bort dig, borde det vara rätt bra att ha en sån, inbillar jag mig.

Lycka till och se till att framåtloopa över trimaranerna vid mållinjen! smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    4 juli, 2004 vid 17:47

19:07: 50 distans seglat på kryss, 9 kvar till rundning i nynäs. Allt går bra. /suss

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.