Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Gotland Runt
Taggad: racing
-
Gotland Runt
piraten svarade 20 år, 4 månader sedan 25 Medlemmar · 64 Svar
-
Hoppas du testar igen Jimmy!
Vet exakt hur jobbig gammal motsjö är… även i en Stridsbåt 90 är det bökigt…
10 timmar! Fasen, tio till å det är målgång i perfekta förhållanden, ah!
Det där pannbenet kom väl till pass, skönt att läsa. Karbonblåsa på läppen var någe nytt, skall se om jag kan ordna en oxå (man vill ju liksom vara med…).
Ödjukast imponerad!
Gotland Runt!
-
Tack Doktorn!
Har en film som stene klippt i hop, hur gör jag för att lägga den på FTP:n?
//JIMMY
-
Igen som vet hur man får upp den på FTP? , skulle vara kul att se! … imponerade!
-
kopiera filen till incomingmappen. sen lägger steffo upp den när den är godkänd.
tror det funkar så iallafall?
-
Gör ett nytt försök att tanka upp den på FTP:n, sist tog det en väldigt tid för att sedan avbrytas, suck… Hoppas det går bättre nu.
//JIMMY
-
Vad för sorts rib fick du tag i till slut, hur klarade den ribèn den sjön du förklarade var jobbig.
-
ja nu börjar man bli sugen på lite bilder och filmer Jimpa, hur länge ska vi behöva vänta!?
-
Nu ligger filmen på ftp:n men jag får den bara att funka i 15 s typ sen slutar den. Är det fel på filen ni la upp?
-
som jag ser det så finns det en version som är 1,33 mb o en som är 51,2 mb…du laddade säkert ner den lilla filen?
-
Skön film, dyningarna såg feta ut när du satt och åt. Liten fråga bara, kommentatorn säger: ” i medvind är brädans toppfart ofattbara 30-35 knop”. Stämmer detta?
Hur fort seglar världseliten i formula egentligen? Finns det något dokumenterat rekord? Vad är det för fenlängd och segel som gäller för maxfart på en formula?
-
Jag har loggat 34,5 knop i minimala vågor görveln på midsommar dagen har jag för mej att det var. Jag körde med 66 fena och Gun M-six 8,8. Skulle gissa att det blåste 13-14/ms i byarna. Jag använde en garmin 12. Det gick sjukt okontrollertbart snabbt den dagen på slören. Jag har själv svårt att tro att det gick så snabbt med det var iaf vad gpsen visade i maxfart.
//Nicke
-
Jävligt imponerade måste jag säga. Trodde inte man kunde nå de farterna med så lång fena men där ser man. Fan också, måste ni formula killar vara bäst på allt? Sjuk höjdtagning, djup slörar och nu kör ni extremt fort också. Tur att ni inte hoppar högst iallafall
-
De fenor formulasnubbarna använder är ju iof. inte gratis direkt.
-
jag var ut och raceade en långtur igår med pappa som följebåt, han körde efter i 22 knop och kom inte om… och då hade jag inte maxfart pga vågor och så… det är lite coolt tycker jag !!!
Logga in för att svara.