Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Gotland söndag-måndag osv
-
Gotland söndag-måndag osv
Publicerad av maca på 30 juli, 2008 vid 11:26Har lyckats pricka Gotlandsvistelse lagom till medeltidsveckan och ser att prognosen ser lovande ut för söndag, måndag och kanske även tisd-onsd.
NO-O utlovas…vart kör ni locals?
Gäller Ekeviken och Skalasand på NO och Sudersand på ren ost?
Har även läst något om att Skärsand ska vara platt o bra för freestyle? Ifall man blir för mörbultad i vågorna, otränad familjefar som man är…
Med hopp om lite surfsällskap på öjn…
/André
dr-masse svarade 16 år, 3 månader sedan 21 Medlemmar · 53 Svar -
53 Svar
-
Ser ju bra ut enligt windguru än så länge. Synd att biljetten kostar en slant, 2228 kr för 3 pers.
Men bra surf kostar!Kanske får bli en roadtrip från götet. Tål att funderas på.
-
Grogarnsberget, Natviksudden vid östergarnslandet kan bli bra. Ekeviken är också bra på nordost. Skalasand och Sudersand kräver nästan rak ost.
Jag åker nog till östergarnslandet och tittar….
-
@FastlandsGuten 485828 wrote:
Grogarnsberget, Natviksudden vid östergarnslandet kan bli bra. Ekeviken är också bra på nordost. Skalasand och Sudersand kräver nästan rak ost.
Jag åker nog till östergarnslandet och tittar….
Ok, då hoppas jag vi ses någon dag.
Har vart och spotcheckat vi grogarnsberget (förra året) vid lugnt väder – går man i direkt nedanför berget (där vägen kröker lite höger)? Ser ut att vara mkt sten (grynnor) i vattnet…kanske just det som gör det så bra 😉Natviksudden var helt ny för mig – får kolla upp den på kartan.
Kommer att bo i Burge – någon som seglat där?
Har sett fina små set rulla in mot pallkanten, men vet ej om det är seglingsbart med den höga kusten (lyfter vinden?)./A
-
Tjena! Söndag V-SV kör jag nog gnisvärd med lite vänner. Håller prognosen för måndag och tisdag med NO-O blir det antingen fårö, lausviken eller åminne. vi får höras av när det närmar sig!
-
Kommer också att vara på Gotland igen då efter en liten roadtour till Danmark. Jag seglar mest i Gansviken av slöhetsskäl eftersom jag bor precis där men det kan dock vara riktigt bra bump ‘n jump segling där på just S-SV-V och NO. Skulle dock vara kul att testa Grogarnsberget och Natviksudden, vart går man i bäst?
Irie Man
-
Nu ser det ut att bli sydliga vindar så sandviken, Gnisvärd, Nisseviken är kanske bättre platser….(fredag, lördag)
Sen måndag och tisdag får vi se vad det blir, generellt har dom väl dragit ner prognosen…?
Hörde att det var 5.8 segling i Sandviken idag(31), helt sjukt! -
@FastlandsGuten 486115 wrote:
Nu ser det ut att bli sydliga vindar så sandviken, Gnisvärd, Nisseviken är kanske bättre platser….(fredag, lördag)
Sen måndag och tisdag får vi se vad det blir, generellt har dom väl dragit ner prognosen…?
Hörde att det var 5.8 segling i Sandviken idag, helt sjukt!jag var där idag och såg ingen med planing ivarjefall
-
Här är en till som drar till sveriges bästa ? surfställe på nu på Lördag!
Tisdag ser just nu ut att ge en del, kanske även en skvätt redan på söndag.
Fan va gött de ska bli me en hel vecka på Gotland, och lite snyggare färger i windgurus prognoser…….
Kanske får man äntligen bruk för Fanatic Freewave 86an som legat o skräpat i förrådet sen i våras, för att inte tala om lilla gosiga Newwave 69an samt 3.5-6.4 Ohaa…….Per
-
@connykl 486122 wrote:
jag var där idag och såg ingen med planing ivarjefall
mellan 13.30 och 15.00 planade jag hela tiden med sexnoll och hundraliters freestyle. Och sedan ökade det lite till, men då var det kalasdags på land istället för min del :smirk: ärligt förvånad att ingen mer var ute.
hoppas vi får mer vind här på ön, det vore kul.
-
@dr Masse 486223 wrote:
mellan 13.30 och 15.00 planade jag hela tiden med sexnoll och hundraliters freestyle. Och sedan ökade det lite till, men då var det kalasdags på land istället för min del :smirk: ärligt förvånad att ingen mer var ute.
hoppas vi får mer vind här på ön, det vore kul.
Enligt Windguru blir det nu rikligt med vind på tisdag!
http://www.windfinder.com/forecasts/wind_scandinavia111.htmLångt dit än…men låt oss hoppas 🙂
-
Tjena.
Körde 6.5 i Herte, badet, söder om Närshamn i Torsdags.
Var i Sandviken går man i?
Tyckte jag såg förbudsskyltar där förra veckan.
Natviksudden ligger mellan Herrvik och Sysne, om man åker den lilla grusvägen och inte den asfalterade. Det finns en tavla i Herrvik bredvid resaturangen med mer lokal info.
Är dock osäker på var själva udden är, såg en redskapsbod (typ)på vägen som skulle kunna vara nära udden.
Nu måste jag lägga mig, zzzzzzzzz…-JG
-
Men hel-e, f-n, dj-la, sk-t, k-k €#°§ OCKSÅ. Jag sitter tjockt och kan inte åka över hur fasen mycket jag än vill. Dessutom ska jag till G-land på onsdag, dvs EFTER brallet och vågorna…..
Prognoserna ser dock grymma ut. Hoppas de stämmer så ni som är där får grymmefin surf och vindsurf!!
/JB
-
Gosse gosse…
Ser fint ut på tisdag som sagt och på NO borde ost-spot som Åminne och Ljugarn funka. Med tanke på “familjefar-grejjen” så kanske Åminne är att föredra… Där har du restaurang, tempererad pool mm för övriga i familjen. Sudersand på Fårö tror jag funkar bäst på SO men kanske även O, har inte full koll. Hoppas du får det bra, själv testar jag nåt Sthlms spot då det utlovas 10-13 (max 15) NO.
-
Jag funderar på att dra över från västkusten. Osäker på om det är värt det dock, risken föreligger ju också att det blir för mycket vind. Vad tror ni som är locals?
Logga in för att svara.