Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Gotland söndag-måndag osv
-
kronaldo;486606 wrote:Var kör vi imorgon om prognosen håller? gnisvärd?
Blir nog Gnisvärd för mig…
-
1. Jag är inte local.
2. För mycket vind? Nej.
3. Det är nog, trotsallt, rätt mycket av en rejäl chansning att åka över. Tycker att prognosen ändras hela tiden. Bestäm dig så sent som möjligt, glöm inte att kolla plats på färjan.
4. Jesper kan inte åka över. Dåligt tecken, i min ögon. Jag blir alltid väldigt skeptisk på torö om inte han är på plats… 🙂 -
Ja, vänta in i det sista med att bestämma sig för att åka över. Jag tror det kommer snurra och vända sig in och ut innan det blir tisdag….
-
Jo, bestämma nått slutgiltigt före måndag lär jag ju inte göra.
Å nån koll på spotsen har jag ju inte…
-
Nu är prognosen sjuuukt bra för veckan, ta ett screen shot på den och åk över..
-
IrieMan;486639 wrote:Vart ser du att prognosen är sjukt bra?
7-11 m/s SV imorgon och 7-11 m/s NO på tisdag är ju förvisso helt ok men inte sjukt bra.Irie Man
Kollade guru, windfinder bara iofs… De kan ju ha fel med mycket som vanligt :
-
Jag ska till Pippiland idag så det kommer troligen gå av i Tofta! 🙂
Satsar alla kort på Måndag/Tisdag, ser förvisso väldigt snurrigt ut. Men nånstans ska det väl funka.
Kanske kommer en rapport från Tofta senare idag./Lilla gubben…
-
Snurrigt värre ser det ut. Ett litet men naggande gott lågtryck vars bana är grymmesvårt att förutse. Kan gå lite längre norrut, eller söderut och förändra allt.
Jag kan inte komma över förrän till helgen, som ju också börjar se bra ut. Ett par heta tips: 1) Båttwebben plus brukar träffa otroligt rätt på Gotland.
2) Trots under 20 mil långt kan det skilja hur mycket som helst mellan Hoburgen och Norrstauren. Kan vara 4.7 och gubbhögt på norra Fårö när det är platt och stiltje nere på Rivet – och tvärt om. Var beredda på att åka.
3) Loclasen (grymmetrevliga) hittar ofta rätt men lever så klart ett rejält ötempo – bli inte nervösa om ni är först på plats, det kan fortfarande vara rätt spot. Localsen dyker upp om ett par timmar – kanske, G-land har ju många spots som sprider ut den lilla crowd som finns.
4) Ta för f-n med surfbrädor. G-land har mindre vind och mer vågor relativt tex bästkusten. Bli inte ledsna om det blir för lite vind för fullpungsegling. Det lurar säkert en liten fin höger eller vänster runt närmaste udde. Som vanligt är surfspotsen och vindsurfspotesen inte alltid desamma…
5) Ha löjligt kul. Den som har roligast vinner!!!!
/JB
-
Nu lägger DMI snurran lite längre västerut och ger även westcoast en helvettes massa vind från NV-NNV imorgon kväll. Ska bli kul att se vad det blir av det hela. 🙂
-
vad tror ni locals om G-land idag em/kväll? vart ska man isf åka?
/Andre -
Sandviken eller Gnisvärd. Om det blir syd ost är sandviken väldigt trevligt. Även Gnisvärd är bra på syd och sydost, dock lite knivigare segling med sten och strömt, dock bättre vågor/vinkel. Båda platserna är mycket bra. Dr Masse sitter och väntar på vind i sandviken tror jag….:)
För mig blir det en snabbis till Gnisvärd i eftermiddag!
Bilden visar dock att sandviken kan bli riktigt bra…
Måndag eftermiddag: SO 9 till 13 m/s. Regnskurar. God till måttlig sikt.
Måndag kväll: S-SO 11 till 15 m/s. Regn. God till måttlig sikt.
Måndag natt: S-SV 10 till 14 m/s. Regn. Mest måttlig sikt. -
Ja, som f-n att jag hoppas få åka Sandviken på SO idag! Har ju hört talas om det i fem år nu. Ser lovande ut, men det kommer att bli en rejäl regnskur i eftermiddag. Men före och kanske framförallt efter den kan det nog bli… ja, nå’t i alla fall, ah!
-
kliv i mitt på stranden, inte där dom “brukar” stå. Det blir bättre vinkel från start. strax innan vandrarhemmet om man kommer från kattvik.
Logga in för att svara.