Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Gött.

  • fastforward

    Medlem
    5 april, 2006 vid 14:10

    Och jag som hade tänkt lägga av 😀

    Men jag behåller nog min pirat-partition krypterad även i fortsättningen…

  • hakman

    Medlem
    5 april, 2006 vid 14:43

    det var banne mig jättegött, de måste inse att fildelningen är här för att stanna.

  • ola_p

    Medlem
    5 april, 2006 vid 17:23
    fastforward wrote:
    Och jag som hade tänkt lägga av 😀

    Men jag behåller nog min pirat-partition krypterad även i fortsättningen…

    Jo, det är ju så att om man av någon annan anledning får sin dator konfiskerad så sitter man ju i skiten ändå… Det är ju just själva nerladdningen som inte är laglig att spåra. Krypterade wärsch partitioner är väl fortfarande att rekommendera.

  • jonatan

    Medlem
    8 april, 2006 vid 06:54
    Ola_P wrote:
    fastforward wrote:
    Och jag som hade tänkt lägga av 😀

    Men jag behåller nog min pirat-partition krypterad även i fortsättningen…

    Jo, det är ju så att om man av någon annan anledning får sin dator konfiskerad så sitter man ju i skiten ändå… Det är ju just själva nerladdningen som inte är laglig att spåra. Krypterade wärsch partitioner är väl fortfarande att rekommendera.
    Innehavet är väl fortfarande inte olagligt? Det ‘r väl bara nedladdningen/spridningen som är förbjuden?

  • ola_p

    Medlem
    8 april, 2006 vid 10:01

    Hmm, du kan ha rätt… Fick för mig att det var ändrat, men jag kan ha fel.

  • fastforward

    Medlem
    8 april, 2006 vid 15:25

    jonatan har rätt i att det inte är olagligt att inneha piratkopierat material.

    Däremot kan det ju vara komprometterande att det ligger en piratkopierad fil på din hårddisk om polisen exempelvis har “bevis” på att du har laddat ner/upp just denna fil till annan part.

    Att det sedan kanske ligger ett par TB med andra warez i samma katalog spelar i sammanhanget midre roll eftersom polisen endast har “bevis” på att du har fört över en specifik fil.

  • ola_p

    Medlem
    8 april, 2006 vid 15:30
    fastforward wrote:
    Däremot kan det ju vara komprometterande att det ligger en piratkopierad fil på din hårddisk om polisen exempelvis har “bevis” på att du har laddat ner/upp just denna fil till annan part.

    Vilket innebär att man inte kan fastna på det så länge man inte blir avlyssnad för grövre brottslighet, eller?

  • fastforward

    Medlem
    8 april, 2006 vid 16:19
    Ola_P wrote:
    Vilket innebär att man inte kan fastna på det så länge man inte blir avlyssnad för grövre brottslighet, eller?
    Ja, i dagsläget ser det onekligen svårt ut att få en fällande dom mot en fildelare som bara laddar för eget bruk och inte heller har mer än en film aktiv samtidigt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Gött.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.