Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Gott nytt… 2008?
-
@Jesper_B 370200 wrote:
Yo!
Som idag missade vindsurfa en lite större dag på Lanes i finfin konavind, men som är toppenglad ändå efter bland annat morgonsurf med älsta dottern och beställt en SUP-paddel i koa, balsa och bass, med ett blad, skaft och handtag helt anpassat för mig!
Jeppe, du missade ingenting. John Skye kom inte ut… så långt.. åkte upp duktigt på revet. Bara M Pritchard kom ut. Fick 1-2 vågor innan hann drog in… Duktigt vackert att bara njuta av eftermiddagsolen och kolla vågorna som bröt ifrån Mamas Fishhouse till Hookipa. Valarna som breachade… Nu ser prognosen ut att ge kalas förhållanden från fredag och hela nästa vecka… woho!
Ska bara ordna till lite med bilderna så kommer dom upp senare ikväll.
Måste bara natta sonen…
Mesa Chimichenga på Milagros i solnedgången….
-
Jodå, Kanaha gick av i flera timmar med bra tryck i 5.0. Men som sagt lite tröst är det väl att man inte missade en klassisk Lanesdag, eller om man hade varit överkaksig, en härlig stenrevresa! /JB
-
Vet att du egentligen inte menade att dissa North utan mer en generell personlig åsikt. Men eftersom du är importör av HOT tolkas det lätt annorlunda.
Personligen är jag en stor ”fan” av Barry Spanier. Skrev exjobb för Gaastra då han var kvar så hade många diskussioner med honom. Väldigt intressant läsning under Barry´s corner på http://www.mauisails.com också. Han har varit med från början så han vet nog vad alla går för vilket kanske kan förkara en viss bitterhet mot vissa aktörer på marknaden.
-
Nu händer det grejer.
Tack Frippe75, Koa och Jesper B för bilderna, gillade särskilt den på Jespers dotter som droppar in med skön stajl! Den ska jag visa grabbarna hemma som inspiration inför sommaren.
-
He he, hela denna sträng visar hur vi alla följer marknadskrafterna. Vilka varumärken och vilka värden vill vi identifiera oss med? Tekniskt, Designat, ”Soul”, ”Stoke”, Tyskt, Freestyle, Fart, Dyrt, Mauimade osv osv osv. Vi inbillar oss att vi inte bryr oss utan bara tänker på att ha kul, men är det så? Tar man ett kliv åt sidan och ser det lite mer objektivt blir det genast väldigt väldigt komiskt, tycker iallafall jag.
-
Håller med Mats, pryl- framförallt märkesbögar är vi allihopa!!!
/Magnus -
Mats, Mag, mfl. Det var ju precis det jag menade, vi bryr oss ju så ända in i vassen! Och detta bryende är baserat på så väldigt mycket mer än prylarnas funktion och prestanda. Det jag kanske tycker är lite synd är om man blir ett passivt offer för de så kallade marknadskrafterna. Man kan försöka bilda sig uppfattningar lite mer medvetet och reflekterande, inte enbart passivt ta emot all stylad katalogkunskap.
Som med alla urbota skittråkig reklamfinasierad radio. Spelar samma 10 hits hela tiden och har samma självgoda otroligt töntiga programledare. Extremt fördummande tycker jag. Man kan bilda sig och utveckla sin musikkonsumtion lite mer, gå ett litet steg åt sidan… om man nu bryr sig.
Mauirapport: Mycket ny bra musik har lyssnats på denna vinter men Groundation är helt klart denna vinters stora supergrupp, i min ipod i vart fall. Jag är lite småsur för att deras konser på Charlies var ett par veckor innan jag kom hit. Var dock på utomhuskonsert ”Bob Fest” på MAC och lyssnade på bl a Lauryn Hill. OTROLIGT tight och EXTREM energi. Blanding mellan Bob M, Rap och Jimmy H. Helt klart det bästa hon någoinsin gjort. Hoppas hon ger ut musik med detta stuk!
Jesper B
-
Johan!!
Gäst17 mars, 2007 vid 10:27Visst är det identifiering, och varför är det så. Själv är jag en levande reklampelare för Ezzy, och detta gör jag helt utan betalning. Varför?
Men ändå så känner jag ett nu ett behov för att fortsätta mitt slaveriarbete: Ni som tycker Ezzy är för bukiga så ska man veta att seglet är riktigt känsligt för uthal. Man kan spänna uthalet rejält utan att seglet blir instabilt och stänger i toppen.
Kika på den här videon: http://www.ezzy.com/2007/sails/videos/videos.cfm?video=14Nu är jag klar… nej förresten lite mer. Mina 05or hade några sömmar som gick upp vid masttoppen efter ungefär ett års användning. Jag skickade ett mail till Dave Ezzy och klagade lite.
Fick tillbaka ett långt mail då han skrev att de hade gjort ett dåligt jobb då de brände sömmarna och att jag skulle lämna in seglet och få ersättning.Nu börjar jag till och med vända på negativa saker, då är det illa…:crazy:
Logga in för att svara.