Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Gottskär? Åsa?
-
Gottskär? Åsa?
Publicerad av jerkera på 11 oktober, 2004 vid 16:28Någon som har kitat i gottskär utanför kungsbacka i sydost? Har aldrig varit där men funderade på ett besök på torsdag. Hur är platsen – Riggyta?, botten? långgrunt? strand?
Funkar Åsa ok i SO eller bara S-SV-V?Tacksam för svar
roland svarade 20 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
De boende däromkring börjar dock bli lite skrajja efter att en snubbe landade kiten i tv-antennen och sig själv på altanen i somras…..
) hoppas han e ok förresten!?
-
Det är ju bara en tidfråga innan någon förstör för alla andra genom att göra bort sig totalt. Jag är snart för licens, om det hjälper… 🙁
nic
-
licens, smaka på det ordet, är licens någon ide om det inte finns någon som kan inforce it? Detta skulle isåfall vara
vi själva, ifall du fysiskt hindrar någon att kita, så gör du dig skyldig till något vi alla känner till…osv, men jag håller med att det är ett växande problem, så det bästa är att vi håller ihop så gay as possible och hjälper varandra och alla newbies. Va inte så jävla blyger, gå fram och påpeka om någon utsätter sig för mer risk än hanne/hona behöver göra mot sin omgivning -
Hmm, jag är ju ingen licensförespråkare egentligen men jag har varit med om samma sak i andra äventyrssporter. Ett av mina favvo ställen stängs av för att någon me nollkoll gör bort sig.
Ett annat alternativ som är trevligare är att starta en klubb som ansvarar för att information finns om vad som är ”tillåtet” där vår erfarenhet för att undvika sånna situationer sätter reglerna.
Eller är det bara jag som blivit tråkigt vuxen med ett alldeles för långt perspektiv framåt 😐
…för säkerhet skull ska jag genast återgå till att sköta mitt eget kitande 😛nic – sagt å gjort
-
va menar du jag? Metallifredd? jag var nära men antennen klarade sig och jag hade ju släppt taget för länge sen…
E det nån mer som varit och sniffat på taken…
/Fredrik -
det e väll ett par till sen du var där som farit omkring tror jag mackan flög ju in i busken dagen efter
Logga in för att svara.