Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Goya Costum Wave 2007 ??

• endy

Medlem
    19 december, 2006 vid 20:57

Hör med Ola_p han har en 68:a
    Jag kommer testa 75:an men det blir först fram till våren(mars/april)
    Vad jag sett, ser de riktigt fina ut, har själv en x1:a och en one85

• ola_p

Medlem
    19 december, 2006 vid 21:04

Har en 68 som jag bara har hunnit segla en gång i tokblås….

Ger mig därför inte på någon djupare analys utan nöjer mig med vissa skillnader mot fjolårets 66a.

• Den är kortare, vilket känns supertrevligt mest hela tiden. Möjligtvis något lurigare att hålla ner när man ligger å höjdar och är tokriggad (kanske beror på den rundare outlinen).
    • Känns mer inspirerande in i sväng. Lättare att välja radie och känns lite softare.
    • Längden är en fördel i hoppen, man har inte så mycket extra där framme som är ivägen. Känns som blir naturligare att få till bakåtrotationen (vilket skulle kunna vara mentalt, men det hjälper ju det med).
    • Lite mer rocker än tidigare, blir inte så hysterisk toksnabb och får en mycket skönare gång. Mycket trevligare tycker jag personligen. Klassiska shaper har gått väl långt mot snabba rockerkurver på senaste i övrigt tycker jag.
    • Den är snyggare! Grymt viktigt… 😉

• Inte riktigt lika lätt att trycka ner på slör för att tokladda på hopp. Jag seglade dock toktryck i 3.7, så jag kanske får revidera detta. Hursom så gör det inte mig så mycket. Flyger högt går bra ändå.

Det var första intrycken jag fick. En del får kanske revideras om man seglar den lite mer, det är ju en stunds tillvänjning på nya brädor. Tyckte kanske att den förra hade varit bättre denna dagen, men å andra sidan kanske det mest var en vanesak. Bägge årsmodellerna är grymma, men lite olika.

• gurra1978

Medlem
    19 december, 2006 vid 21:37
    Quote:
    Den är snyggare! Grymt viktigt…

Håller med där. De är på rätt väg nu. Grafiken är väldigt dinga-nosen-laga-spraya-vitt-med-biltemafärg vänlig. Alltid ett plus.

shopimage_862.jpg

Verkar vara en bra bräda.

• ola_p

Medlem
    20 december, 2006 vid 06:21

Haha, fast ur just den synvinkeln tyckte jag förra årets var bättre, just nosen dingar jag sällan men kanterna brukar ha det tuffare…

• north_superstar

Medlem
    20 december, 2006 vid 06:30

Hejsa..
    Tak for info allesammen, tror jeg køber mig en 75 liters Goya…
    God jul…
    Michael

• ola_p

Medlem
    20 december, 2006 vid 08:14

Bra beslut! 😉 Trevlig liten julklapp..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Goya Costum Wave 2007 ??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.