Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing goya fw för mycket wave?

• goya fw för mycket wave?

Publicerad av herodude på 29 mars, 2004 vid 13:01

hmm så är det ny bräda till våren troligtvis blir det en jp freestyle/wave MEN så kanske man borde ta en kik på goya Freewave men är inte den riktigt mycket wave?? alltsåmycket mer wave än jp’s????

vinta_kestrel svarade 20 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    29 mars, 2004 vid 13:11

Hej

Antar att det är 85 liters du vill ha då.
    Har kört på den brädan hela vitern i El Yaque nu och är mycket nöjd med den. Först tyckte jag att den var lite för snabb för freestyle, men då jag vant mig tycker jag bara om den ännu mer. Men den fungerar oxå bra i luften då vi haft några dagar med lite swell här nere. Det som jag har kört i vågor med den så kan jag bara säga att den är kannonas för svenska förhållanden. Vill du ha en bräda som är lite lättare att köra på så är waveskaten lite långsamare och lättare att kontrollera då man har riktigt bra med tryck. Fast jag lägger mitt ord på Goya FW 85 då man lätt klarar sig utan en vågbräda om man bara ska köra i sverige. Men prylfantast så har ju jag en vågis oxå men som sagt det hade fungerat utan oxå.

Markus S-77

• herodude

Medlem
    31 mars, 2004 vid 07:48

aah schysst, hmm men så den är lite mer wave inriktad än rrd’s och jp’s??? steget blir väll ganska stort att gå från en 113 liters flow???

• vinta_kestrel

Medlem
    31 mars, 2004 vid 09:40

Jag kan inte vara för den eftersom jag knappt ens seglat någonting senaste 10 åren, men två tester i tyska Surf där man testat två olika volymer, visar på at Goya FW är väldigt Wave-fokuserad jämfört med andra FW-brädor, som t.ex. JP, RRd, Starboard. Det behöver ju inte nödvändigtvis vara nåt ont – inte om man har det som fokus. När det gäller två-i-en eller t.o.m. tre-i-en brädor så hamnar ju ofta fokus på någon del och de är bra i den delen/grenen. Det gäller bara att veta vilket område man ska använda den mest i.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing goya fw för mycket wave?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.