Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Gp3s
-
Publicerad av mattias-j på 18 november, 2012 vid 10:54
Vad tycker ni om rankingen på första sidan på GP3S. Det har ju dykt upp en tråd om huruvida Luderitz ska ha egen ranking… Jag tycker väl inte det men jag tycker att en nationell ranking på nationella spots kan vara den ranking som vi ser först. Då ser inte allt helt omöjligt ut :tongue:. Vad tycker ni? Martin har ställt frågan till mig och jag tror han lyssnar mycket på vad vi tycker….
davven svarade 11 år, 12 månader sedan 14 Medlemmar · 25 Svar -
25 Svar
-
Tycker det låter bra. Vi kör ju liksom inte riktigt på samma villkor som en del andra.
-
Jag tycker inte att man behöver ändra något nu bara för att det har gått väldigt bra i Luderitz just i år. Det har väl sedan länge varit omöjliga farter på ställen som vi inte har en motsvarighet till. Ett tag var det sandy point som dominerade tex.
Ett enkelt sätt att se rankingen per land vore kanske bra, men det finns väl redan nu om man är guldmedlem?
-
och vem kör på samma villkor som någon annan ?
dom i TT har väl andra villkor än dom på dalarö eller haga eller klagshamn elller ……….
dom som lägger xxxtusen kr på matrial o resor kör på andra villkor än dom som lägger xtusen
dom som jobbar 8-5 varje vardag har andra villkor än dom som stämplar ut när det är +10 m/s
några i kanalen är heltidsproffs, klart det är olika villkorär det för att kanalen är konstgjord ? finns många sånna spots bla ankdammen o WK ärkonstgjorda…
och sån “jätte skillnad ” är det inte , tysken och holländarna har ökat ca 2kn ? -
Jag tycker det är bra som det är nu. Luderitz bör inte särbehandlas på något vis, det är ju som Mården säger omöjligt att skapa total rättvisa i rankingen.
Jag tycker inte en nationell ranking skall ersätta den internationella men man skulle ju kunna ha både genom att lägga den nationella längst ner under Month Top 10. Och kanske göra Latest session lite kortare.
-
Jag håller med Mården, Mick. Vill ha dom snabbaste tiderna överst!
-
Jag ser ingen anledning att stöka runt, utan tycker dagens set-up är bra!
-
Det är bra som det är!! kommer altid att vara olika!!! som mården säger vi kan aldrig ta dammens tider i TT mm men så är det !!!
-
Bra som det är. Annars får ju alla ha egen ranking. Slopsystem som i golf? Nej tack! Det är väl bra att se hur fort det går att åka så man har att jobba på.
Vill man jämföra sig med andra får man se till att segla på samma ställe som dom.Nu när man vet att det går segla +50 i avg så skall inte det vara några problem i TT:santa:
-
Och det är ju dumt att skrämma iväg proffsen från sajten som bla du Mattias jobbat hårt med att få att posta.
Dock får dom gärna fixa så att autoinloggning funkar… 🙂
-
jag skulle kunna tänka mig ett bättre urval av att kunna göra egna “spotrankinglistor”
typ bästa lista över sthlm ,sverige ,europa, osv eller typ bästa lista över världen förutom luderitz,wk,sandypoint eller vilket ställe man nu inte vill se… -
@Mården 703538 wrote:
jag skulle kunna tänka mig ett bättre urval av att kunna göra egna “spotrankinglistor”
typ bästa lista över sthlm ,sverige ,europa, osv eller typ bästa lista över världen förutom luderitz,wk,sandypoint eller vilket ställe man nu inte vill se…Det är ju det som är mitt mål. Tanken jag har är att när vi svenskar loggar in så ser vi den svenska rankingen överst, sedan världen/overall, mindre lista på PB och sist månadsranking precis som nu. Jag är absolut inte för att som Kreisel vill att vi ska ha en open water och en canal ranking, trams… Bara för att han och Jacques inte ligger överst längre.–:tongue: Jag ser mycket hellre AA och AB högst upp på rankingen, där dom hör hemma. Hoppas att Dunken också kan slå sig in i toppen, om han nu får hjälp att posta…. I övrigt vill inte jag föreslå någon ändring, bara att det nationella blir lite mer visuellt. Sen att man som goldmember själv kan ställa in vilka parametrar man vill ska synas på sin egen startsida.
Vad tror ni, kan detta vara Sveriges förslag?
-
@Mattias J 703539 wrote:
Det är ju det som är mitt mål. Tanken jag har är att när vi svenskar loggar in så ser vi den svenska rankingen överst, sedan världen/overall, mindre lista på PB och sist månadsranking precis som nu. Jag är absolut inte för att som Kreisel vill att vi ska ha en open water och en canal ranking, trams… Bara för att han och Jacques inte ligger överst längre.–:tongue: Jag ser mycket hellre AA och AB högst upp på rankingen, där dom hör hemma. Hoppas att Dunken också kan slå sig in i toppen, om han nu får hjälp att posta…. I övrigt vill inte jag föreslå någon ändring, bara att det nationella blir lite mer visuellt. Sen att man som goldmember själv kan ställa in vilka parametrar man vill ska synas på sin egen startsida.
Vad tror ni, kan detta vara Sveriges förslag?
super bra !!!!!!!!!!!!
Logga in för att svara.