• Publicerad av marden på 8 november, 2006 vid 15:51

igår när jag skulle ut, satt jag på bryggan o väntade på att gpsen skulle hitta sina satteliter, då hängde sig foretrexen så den reagerade inte på minsta knapptryckning gick inte ens att stänga av.
    har någon annan råkat ut för det?
    börjar den ta stryk av vattnet?
    fast man surfat utan gps i 20år så känndes plötsligt hela surfet meningslöst när man inte fick några resultat tur att det inte gick så väldans fort.
    idag tog det inbyggda batteriet slut och nu verkar den funka igen hoppas jag.

jps svarade 17 år, 12 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • Knatte

Gäst
    8 november, 2006 vid 16:01
    Mården wrote:
    igår när jag skulle ut, satt jag på bryggan o väntade på att gpsen skulle hitta sina satteliter, då hängde sig foretrexen så den reagerade inte på minsta knapptryckning gick inte ens att stänga av.
    har någon annan råkat ut för det?
    börjar den ta stryk av vattnet?
    fast man surfat utan gps i 20år så känndes plötsligt hela surfet meningslöst när man inte fick några resultat tur att det inte gick så väldans fort.
    idag tog det inbyggda batteriet slut och nu verkar den funka igen hoppas jag.
    Har du GPS:en i en vattentät påse när du surfar ? Kan vara något problem med vattnet. lbj på forumet hade ett liknande problem, då allt hängde sig 😡
    Men man kan göra en totalreset, som kanske bjärkling kan tipsa dig om.
    (Fast han fick bytt sin på garantin i slutändan ändå)
  • jps

Medlem
    8 november, 2006 vid 16:03

Har inte upplevt samma tekniska problem. Dock har jag haft samma känsla då jag kom på att jag glömt ladda batterierna till min foretrex 101…

Med risk att svära i kyrkan så är det väl lite av faran med GPSer och speedande att man blir resultatfixerad och glömmer bort att bara ha kul och träna på annat än att åka maximalt fort rakt fram. Så är det för mig i alla fall. Lite mer gippträning skulle inte skada tex.

• tbsurf

Medlem
    10 november, 2006 vid 15:50
    JPS wrote:
    Med risk att svära i kyrkan så är det väl lite av faran med GPSer och speedande att man blir resultatfixerad och glömmer bort att bara ha kul och träna på annat än att åka maximalt fort rakt fram. Så är det för mig i alla fall. Lite mer gippträning skulle inte skada tex.

Din gps är ju kanon att träna gippar med 😉
    Det år skit kul att se vad man har för utgångs fart ur ”fullfarts” gipparna

• jps

Medlem
    25 november, 2006 vid 20:04
    tbsurf wrote:
    JPS wrote:

Din gps är ju kanon att träna gippar med 😉
    Det år skit kul att se vad man har för utgångs fart ur ”fullfarts” gipparna

Jomenvisst är det ju så. Skulle vara kul att få höra från några lite bättre seglare vilka hastigheter (max – min) ni har in i gipparna, i mitten och ut ur dem. Vilken hastighet behövs minst in i gippen för att fortfarande plana ut ur den?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.