Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing gps app och skal till mobil

• bjorkviksmannen

Medlem
    25 april, 2017 vid 20:34

Har laddat ner appen Windrace. Hunnit prova vid ett tillfälle och den verkar funka fint. Appen har många olika möjligheter och är gratis. Förvarar mobilen i en “påse” från Silva i bröstfickan på flytvästen.

• sailortrash

Medlem
    26 april, 2017 vid 06:22

Ok
    Tack för tipset. Den verkar inte finnas till Apple dock. Men jag hittade flera Gps appar för bilar, det lär ju funka. Man får väl testa lite olika..s

• jester

Medlem
    26 april, 2017 vid 08:01

Nu kör du ju Apple, men kan vara värt att denna finns för Android-lurar: http://www.gps-logit.com/gpslogit.html

• sailortrash

Medlem
    26 april, 2017 vid 10:30

Dax att Konvertera till android…

Och alla kör Aquapack eller plastpåse? Inge värt att lägga 500:- på ett skal…

• voivoi

Medlem
    30 april, 2017 vid 06:42

Jag kör med Walkmeter till iPhone 6 och ett skal som är vattentät, skal från kjell och kommpany, spårar dit åk samt du får hastigheten.
    Funkar fint se bild.
    05c3f180f0db63bbcd86500e834ee743.png

Skickat från min iPhone med Tapatalk

• sailortrash

Medlem
    30 april, 2017 vid 08:32

ok, tack för tipset. Det for nog bli ett skal (hårt) plus en påse, appar verkar det finnas gott om.

• davven

Medlem
    6 maj, 2017 vid 22:26

Jag kör gps logit och ett vattenskyddat fodral från claes ohlsson. Billigare än aqua pack. Går dock ej fästa det fodralet.. Samsung galaxy xcover 3. Men xcover 4 är precis släppt ip68 klassad och bättre på allt annat. Lite dåligt att det bara är ip67 i trean. Man vet inte vad som händer om den luren får bada rejält.. 😎
    Funkar bra än sålänge..

• sailortrash

Medlem
    7 maj, 2017 vid 09:32

Jag funderar på ett skal som tydligen tål 5 m djup, vilket är mer än IP68 som är 2 m. 2 m innebär i princip att man kan duscha med den, så då borde 5 m borga för en tur på sjön. + några påsar kanske den klara en vurpa i planing…

Tyvärr kostar den 700:- så man kanske kör ett par vanliga plast ändå (typ 5-6 st…)

• jester

Medlem
    8 maj, 2017 vid 12:37

Då jag var resultatansvarig för dom svenska speedtävlingarna i många år så har jag sett många GPSer som varit mer eller mindre blöta trots att dom legat i AquaPac. Så var lite försiktiga är mitt råd… 🙂

• sailortrash

Medlem
    8 maj, 2017 vid 13:45

jo kan liksom tänka mig det…inte mkt som är byggt för krasch i vatten.

• caramba

Medlem
    8 maj, 2017 vid 21:40

Angående app. När jag flög ballong använde jag mig av motion x , funkade bra.

• sundheden

Medlem
    9 maj, 2017 vid 06:28

Ni som provat diverse gps-appar… Vet ni om man även kan exportera gps-logar till PCn?
    Varför jag undrar är för jag vill föra in dom i Garmins video-redigerare Virb för att få alla parametrar över videon.

• marden

Medlem
    9 maj, 2017 vid 15:35

Ja kan du nog göra på dom allra flesta.

• dendrite

Medlem
    9 maj, 2017 vid 16:02

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing gps app och skal till mobil

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.