Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GPS Evaluated Ranking 2011 (Tävling)

• GPS Evaluated Ranking 2011 (Tävling)

Publicerad av mattias-j på 8 februari, 2011 vid 18:40

Här kommer en ny sammanfattning av tävlingsupplägget. Vi använder oss av ”Evaluated Ranking” som redan finns på GP3S. Vi plockar ut 5×10 sec(avg), Alpha och 1 timman som våra delgrenar. Det kommer bli prispengar för varje delgren. Dessutom ett totalpris till den seglare som klarar sig bäst i samtliga grenar. Vi kommer att räkna de bästa 5 av årets 12 månader, således 7 discards. ”GPS King of Sweden” är titeln vi slåss om. Tävlingen är öppen för alla, och är naturligtvis högst frivillig. Vi kommer i denna tråd ta upp anmälningar, mer om det lite senare. Vi har redan fått in ett antal sponsorer, men fler är naturligtvis välkomna!!! Hittills har följande företag lämnat bidrag:

C3C 1000:-
    Taljegårdens Bygg o Måleri 1000:-
    Certcom 1000:-
    Gullo Espresso 1000:-
    Bunkeflo Bygg 1500:-
    Emanuelssons Bygg 1500:-
    Born Studios står för vandringpokal “GPS King of Sweden” och diplom för varje gren.

För att få in fler tjejer/damer och barn/juniorer kommer vi också avsätta en del av prispotten för att dela ut ett antal fria (Gold Membership) på GP3S till den/de tjejer/juniorer som är flitigast med att posta under säsongen. Dessutom har Lasso(Lars Falk) skänkt 1000:- som ska fördelas med 500:- till bästa tjej/dam och 500:- till bästa junior. Naturligtvis är det fritt fram för alla att bidra med extra pengar till detta och plussa på Lars och vårat initiativ.

Som sagt, vidöppet för fler sponsorer. Nu hoppas vi bara på en tidig vår!!
    Tävlingsledningen

mattias-j svarade 12 år, 6 månader sedan 18 Medlemmar · 74 Svar
  • 74 Svar
  • swe117

Medlem
    8 februari, 2011 vid 20:04

Härligt Mattias!

Gäller regeln fortfarande om att tiderna ska sättas på Svenska vatten, eller minns jag galet?:confused2:

• mattias-j

Medlem
    8 februari, 2011 vid 21:24

Eftersom jag inte fått 100% bekräftat att funktionen är klar av Dylan, så tyckte jag det var bäst att vänta med detta. Naturligtvis är det målet! Annars får väl Jesper hitta på någon lösning åt oss/dom :laugh:

• martin-lanner

Medlem
    11 februari, 2011 vid 08:54

Om ett par veckor så kommer jag att öppna en ny webshop http://www.surfskjulet.se (sidan är under uppbyggnad). Givetvis så skulle det vara kul att lägga in något trevligt pris till tävlingen.
    Jag kommer bla att sälja Spartan våtdräkter (används av bla Anders Bringdal)och vi skulle kunna tänka oss att lägga in en våtdräkt till vinnaren. Hur många startande räknar ni med ?

Martin Lannér
    http://www.surfskjulet.se

• mattias-j

Medlem
    18 februari, 2011 vid 08:30
    Martin Lannér;646733 wrote:
    Om ett par veckor så kommer jag att öppna en ny webshop http://www.surfskjulet.se (sidan är under uppbyggnad). Givetvis så skulle det vara kul att lägga in något trevligt pris till tävlingen.
    Jag kommer bla att sälja Spartan våtdräkter (används av bla Anders Bringdal)och vi skulle kunna tänka oss att lägga in en våtdräkt till vinnaren. Hur många startande räknar ni med ?

Martin Lannér
    http://www.surfskjulet.se

Hej Martin!

Sorry, har missat ditt inlägg. Jag tror att de flesta svenskar som postar regelbundet kommer vara med och köra om pengarna/priserna. Det kommer ju förmodligen att bli lite olika seglare som placerar sig högt i dom olika disciplinerna. Några är snabba rakt fram, några gippar jäkligt bra och vissa gillar att köra långrepor. Det var det som var lite tanken bakom de olika grenarna. Vore jättekul om du som första shop skänkte ett pris!
    Skulle väl kunna tänka mig att lotta ut en del priser till seglare som inte placerar sig för övriga priser. Då blir det fler som får priser!

• mattias-j

Medlem
    1 september, 2011 vid 12:56

Jag har fortfarande inte fått något svar från Dylan om han kan separera våra farter till bara svenskt vatten. Ska ta ett snack med sponsorerna vad dom tycker vi ska göra om vi inte kan få till det. Om vi ska köra på den evaluated ranking som redan finns, eller hitta ett annat sätt att räkna. Återkommer inom kort med en sammanställning….

• swe117

Medlem
    1 september, 2011 vid 18:15

Det går väl ganska enkelt att plocka ut en ranking från GPSTC individual ranking, iofs förutsatt att alla postar där.

• mattias-j

Medlem
    1 september, 2011 vid 18:35
    SWE117;668193 wrote:
    Det går väl ganska enkelt att plocka ut en ranking från GPSTC individual ranking, iofs förutsatt att alla postar där.

Jag tänkte samma dubbeltanke som dig, så den är nog inte hundra….

• mattias-j

Medlem
    28 oktober, 2011 vid 12:27

Pillade lite med aktuell ställning idag. Eftersom vi inte fick till någon enskild ranking för Sverige så får vi gå efter den befintliga. Jag har således tagit respektive seglares 5 bästa poängmånader hittills. 2 möjliga seglingsmånader kvar, eller kanske bara 1….
    Listan innehåller top 10 för 5x10sec rankingen, alpha och 1 timman kommer vid senare tillfälle.

• swe117

Medlem
    28 oktober, 2011 vid 12:49

Kul, ser ju hyfsat taight ut 🙂

• mattias-j

Medlem
    29 oktober, 2011 vid 08:57

Här har vi timman också. Jag får inte ut några data från alphan, så den kommer när det funkar. Lade till 11 man på denna ranking, då Per Larsson bara ligger några få poäng efter top 10 på bara 4 seglade timmar. Om han kör en timme till i november så kan han klättra högt….

• thomasb

Medlem
    29 oktober, 2011 vid 11:54

Skoj, och tight som sagt! 🙂 Kollade och man kan få ut alphan men inte per land, så man får manuellt plocka ut de svenska gubbarna då.

• mattias-j

Medlem
    29 oktober, 2011 vid 15:15

Nja, det funkar fortfarande inte. Jag måste få poängen per seglare, inte månadens placering. Ska maila Dylan och fråga…

• klang

Medlem
    29 oktober, 2011 vid 18:01

Oj, hur gick det där till… får visst satsa på timmen resten av året 😉

• kinabalu

Medlem
    30 oktober, 2011 vid 20:42
    Klang;674329 wrote:
    Oj, hur gick det där till… får visst satsa på timmen resten av året 😉

Gjorde ett tappert försök idag att köra in dom 17 poängen jag ligger efter, men den utlovade vinden kom aldrig igång… November känns inte som en månad man ligger och bränner timmen på, så du ligger nog rätt bra till för seger (men jag har inte gett upp än… 😉 )

Angående regeln att sätta tiderna på svenska vatten eller inte, så tycker jag inte det spelar någon större roll. Tror inte heller det påverkat resultatet särskilt mycket. Hade samtliga månader räknats in hade det ju varit stor skillnad (då man skulle kunna samla lite poäng under vintermånaderna), men nu med 7 discards är det ju ändå bara dom 5 bästa månaderna som räknas.

Vintermånaderna blir ju faktiskt ”mindre värda” eftersom man får poäng för antalet seglare man har bakom sig i världen. I Januari fick man tex 253 poäng för första platsen (på AVG) och från maj – sept fick man mer än dubbelt så många (650-715 poäng).

/Anders

• klang

Medlem
    31 oktober, 2011 vid 18:25
    Kinabalu;674388 wrote:
    Vintermånaderna blir ju faktiskt ”mindre värda” eftersom man får poäng för antalet seglare man har bakom sig i världen. I Januari fick man tex 253 poäng för första platsen (på AVG) och från maj – sept fick man mer än dubbelt så många (650-715 poäng).

/Anders

Skulle vara rätt coolt om man gjorde en riktig poäng formel som t.ex 10-kamp… då skulle det kvitta hur många andra som var ute och körde…

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GPS Evaluated Ranking 2011 (Tävling)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.