Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › GPS Evaluated Ranking 2011 (Tävling)
-
GPS Evaluated Ranking 2011 (Tävling)
mattias-j svarade 12 år, 6 månader sedan 18 Medlemmar · 74 Svar
-
mackee;680811 wrote:Jag fixar snart en februari session
Med all den snö ni skall få närmaste dygnet kan du nog köra med rak fena på åkrarna;-)
Grattis till alla vinnare för era fantastiska insatser, ja grattis även till Ulf;-)
-
mackee;680807 wrote:Bra jobbat alla som deltagit
Känns redan som alla börjat ladda inför kommande säsong
Emanuelssons Byggservice sponsrar nog med en slant nästa år oxå om jag ber fintHmm, sponsrar via bolag med eget ägarinflytande och lägger rabarber på prispengarna, luktar avancerad skatteplanering!
Grattis förresten!!!
-
Angående 2012 års tävling: det vore ju grymt om reglerna kunde anpassas till GPSSS regler så att man kan följa ställningen månad för månad. Vad är det som talar mot detta? Vintern?
-
Det var vintern som gjorde att vi valde egen räkning med discards. Detta för att killar med fet plånbok inte skulle få för mycket försprång med utlandsresor…. Egentligen körde vi ju som du skriver men räknade 5 månader istället för 12. Sen var ju tanken att Dylan skulle fixa att det bara var farter på svenska vatten som skulle räknas. Tyvärr hände ingenting…. Om den funktionen fanns så skulle man ju bara kunna köra “rakt av”. Om nu någon vill leka isbrytare så hetsar det bara att komma ut. Jag kan fråga igen om det går…..
-
OK, jag hajjar. Annars får väl “någon” göra en sammanställning varje månad.
Jag menar, det vore ju schysst mot Macke om han blir lite förvarnad så att förlusten av titeln inte tar så hårt i slutet på året 😉 -
Det är stort av dig att ta på dig detta uppdraget också, Mick.
Jäkligt bra att vi blir fler som drar tävlings-arrangemangen.
Kanon om du är med nästa gång vi kör Skype-möte i speedgruppen, kolla med Gustav när det är dags. -
Hehe. Smashläge. 😉 Jag tar räkneansvar för E.R.2012 om inte Jilde vill göra det eller om det inte löser sig på annat vis.
-
Du får räkna hur mycket du vill Mick, verkar ju som BQ redan bestämt det…. En ide’ vore ju att någon(Mick, BQ) startar en gemensam “speed förening”. På så sätt får vi enkelt en legal väg att betala ut sponsor pengar till. Att starta en förening står det om på RSV’ s hemsida. Om vi bara blir 10-15 medlemmar så har vi ju en bra plattform att använda för “lösa” sköna spontana speedtävlingar. Passar mig utmärkt om du vill rodda detta 2012 Mick. Jag och Richardson står upp över öronen med jobb.
Vad tror ni/du…?
-
😉
Lite kul men lite allvar också. Faktum är att tyskarna har en sån förening. Dom äger tält, barer, banderoller, en stor rep-kärra, gummibåt mm. Det är på detta sätt en enda speedvindsurfingklubb för hela landet.
Men även där hänger det förtås på eldsjälar som är beredda på att jobba lite för skojs skull.
Allvaret mellan raderna är att alla vi som gillar att tävla, måste vara beredda på att jobba lite ibland. Det är kul att göra det, så länge inte för många klagar på det man gör, eller ställer krav som innebär att det kommer ta ännu mer tid än vad som är möjligt.
Jag är lite rädd just nu att risken finns att Roger och Dylan kanske tröttnar, då är det morsning med hela vår sport, GPS-speedsurfing..! -
BQ, det är nog ingen fara med Roger och Dylan. Fick ett mail från dom igår och de har delat in sina arbetsuppgifter så allt ska vara under kontroll.
Vi kan väl börja med en liten förening för att handha sponsor/pris pengar. Så kan vi väl se vad det blir av det…
-
Detta för att han ska kunna koncentrera sig på att vara “vanlig” RTK. Han kliver alltså åt sidan på “record ranking” WGPSSRC.
-
Prisutdelning för 2011 blir på Haga under tävlingshelgen nästa vecka. Ni som sponsrar, räkna med en faktura från ÖWC med sjukt kort betalningstid(timmar). Styret roddar detta åt oss och prispengarna kommer ut via ÖWC och dess fantastiska organisation!
Logga in för att svara.