Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… :)

• jester

Medlem
    13 februari, 2009 vid 10:23

Har uppdaterat guiden med BooMans tips

• kiters_se

Medlem
    10 april, 2009 vid 23:00

Någon som har ett SD kort som fungerar typ 2,8 v att sälja.

Antingen har min GPS gått sönder eller så har kortet gått sönder.

Tycker att det är dåligt att det måste vara gamla typen av SD kort.

SD trött Peter

• jester

Medlem
    11 april, 2009 vid 08:56

Gå in på Teknikmagasinet och handla deras 2GB SD-kort. Kostar 89:- Funkar kalas

• kiters_se

Medlem
    17 april, 2009 vid 13:03

Det var något fel på min GPS.

Var förbi och träffade Hans Wallen på Wallen sport idag.

Strålande bemötande och service !

Tack Hans!

Peter

• mats_o

Medlem
    11 maj, 2009 vid 19:20

Sitter o petar med min nya GT-31. Firmware som var installerat är 1.2(B0922).
    Ska jag uppgradera eller är denna version ok?

• jester

Medlem
    11 maj, 2009 vid 20:00

Jag rekommenderar att du uppgraderar till senaste firmware. Har du väögarna förbi Haga Park i Kristi Flygare så hjälper jag gärna till.

• jester

Medlem
    12 maj, 2009 vid 08:49

Har uppdaterat texten en aning (lite mer erfarenheter av GT31)

• swe-496

Medlem
    12 maj, 2009 vid 16:22
    Mats_O;546008 wrote:
    Sitter o petar med min nya GT-31. Firmware som var installerat är 1.2(B0922).
    Ska jag uppgradera eller är denna version ok?

Har för mig att det är senaste mjukvaran. Det var samma i min när jag fick den för någon vecka sen..
    Du kan ju kolla in på http://www.locosystech.com/support.php
    där hittar du senaste mjukvaran. Vad jag kunde se nu så är 1.2B0922 den senaste.

• mats_o

Medlem
    12 maj, 2009 vid 16:39
    SWE 496;546176 wrote:
    Har för mig att det är senaste mjukvaran. Det var samma i min när jag fick den för någon vecka sen..
    Du kan ju kolla in på http://www.locosystech.com/support.php
    där hittar du senaste mjukvaran. Vad jag kunde se nu så är 1.2B0922 den senaste.

Tycker också det verkar vara den senaste, men sen är det den där australiensiska sidan alla refererar till, där heter den senaste versionen nåt annat. Hajar inget…För mycket teknik…

• swe-496

Medlem
    12 maj, 2009 vid 16:57

Vilken Australiensk sida menar du? Det är något jag har missat. Men jag känner mig rätt säker med Locosystech´s sida

• jester

Medlem
    12 maj, 2009 vid 17:37

Senaste Firmware (samt instruktioner) finns här: http://mtbest.net/setting-up-navi-GT31.htm

Där finns alltså en firmware som är nyare än den på Locosys hemsida…

• mats_o

Medlem
    13 maj, 2009 vid 13:47
    Jester;546195 wrote:
    Senaste Firmware (samt instruktioner) finns här: http://mtbest.net/setting-up-navi-GT31.htm

Där finns alltså en firmware som är nyare än den på Locosys hemsida…

Aha, är det alltså någon utanför Locosys som gör firmware också? Är deras variant 100% funkis så man törs installera den? Gäller garantierna om man installerar externa firmware?

• jester

Medlem
    13 maj, 2009 vid 13:53

Jag har uppdaterat snart upp mot 100 GPSer, och alla från Tom Chalkos hemsida och har inte haft några problem ännu. det är även dessa som rekommenderas av GP3S. Tror helt enkelt att Locosys inte uppdaterat sin hemsida.

Men vet itne hur det är med garantier…

• mats_o

Medlem
    13 maj, 2009 vid 14:13
    Jester;546413 wrote:
    Jag har uppdaterat snart upp mot 100 GPSer, och alla från Tom Chalkos hemsida och har inte haft några problem ännu. det är även dessa som rekommenderas av GP3S. Tror helt enkelt att Locosys inte uppdaterat sin hemsida.

Men vet itne hur det är med garantier…

Ok, bra! Då lär det vara safe.

Tack för all feedback!

• haze

Medlem
    18 maj, 2009 vid 19:28

I GT 11 finns det ingen nedräkning va?

Sida 7 av 12

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… :)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.