Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… :)
-
GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… :)
herr-pelegrin svarade 9 år, 3 månader sedan 38 Medlemmar · 169 Svar
-
Hei.
Hva er forskjellen på gt31 og bgt31. Ser de har to forskjellige hos Wallen. ca 300,- i prisforskjell. Skal prøve å få sparka igang litt speed dilla blandt de gamle slalomgutta her hjemme i Norge
Veldig bra link fet her foresten.Petter Nilsson
-
petterbn;548068 wrote:Hei.
Hva er forskjellen på gt31 og bgt31. Ser de har to forskjellige hos Wallen. ca 300,- i prisforskjell. Skal prøve å få sparka igang litt speed dilla blandt de gamle slalomgutta her hjemme i Norge
Veldig bra link fet her foresten.Petter Nilsson
BGT31 har Bluetooth. Därav prisskillnaden.
-
Hej! En Dummie-fråga:
Nån som vet vad detta är för knas i GPSResults?
Den gröna spikraka linjen som går tvärsöver den normala kursen…
Datan ser också rätt knepig ut med 91s mm…Nu är det ju inga hastigheter att tala om i just detta fall, men ändå…
Blir nån sån vid varje session… Nåt att bry sig om eller…?
Mvh
//BooMan
-
Har fått svar från Manfred Fuchs:
Den gröna linjen är COG (Course over ground)
Course Over Ground (COG)
Your direction of movement relative to a ground position. -
Gt31 var slut så jag fick en BGT31. Vilken nytta har jag av bluetooth? Om jag ändå msåste ladda från SD-kortet så är väl bluetooth meningslöst eller?
-
Du kan använda bluetooth ihop med en pc eller liknande och ha bgt-31’an som gps-dongel om jag har fattat det rätt. Vi försökte para ihop min bgt-31 med kompisens ericsson-telefon men det fastnade i vårt fall på lösenordet som vi inte kunde hitta i gps:en.
-
La till information vart man skall skicka sina filer vid nya PBn… Klumpigt att ha glömt det… 🙂
-
Hallå,
Detta kommer säkert som en självklarhet för många av er som hållit på med detta ett tag.
För att spara tid för Jesper a.k.a. RTK, så skriver jag här lösningen på ett problem som irriterat mej ett tag;Under uppladdning av mina första sessioner från http://www.gps-speedsurfing.com från GPSResultsV6, så hade jag konstanta problem med “”NO DATA FOUND” – vilket innebar att jag behövde ladda upp mina sessioner Manuellt.
Henrick Schill kom till slut på lösningen; Password (se bild) i GPSResultsV6 måste självklart stämma med Password i http://www.gps-speedsurfing (se bild)
Borde ha insett detta, men är man designer,så är man….:grin:
Lars/Lasso -
Oj, kan lösningen vara så enkel?? 😀 Gött att det löste sig iaf.!!
-
En fråga: I gpsresults så ser jag att min fil innehåller, säg 3000 points. Men varför dyker bara kanske 500 upp i resultatfönstret? Är det de som speedgenie plockar ut över 5 knop?
-
Oscar;577950 wrote:En fråga: I gpsresults så ser jag att min fil innehåller, säg 3000 points. Men varför dyker bara kanske 500 upp i resultatfönstret? Är det de som speedgenie plockar ut över 5 knop?
Det är nog enbart för att programmet inte skall bli segt. För mycket data i en ListControl kan sega ner det hela lite ibland + att programmet barta behöver räkna ut hastighet för 500 punkter där istället för hela filen. Det är min gissning iaf.
-
Precis tagit ur GPSen ur kartongen och skulle börja med att ladda ner senaste firmware. När den kommit till 96% tar den bara tvärstopp. Försökt igen flera gånger med samma resultat. Några tips?
-
Leta reda på en XP-dator. Har själv problem o få till uppdatering av firmware i Vista och Win 7.
Logga in för att svara.