Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › GPS-fråga – Värdet för timmen?
-
Ok, vad gäller repan på 1 h så hade jag följande inställningar för minspeed:
Datalogger 15 knop
Speed Genie 14 knop
Memory card 3 knopDet kan tilläggas som parentes att jag även får lägre farter över 3 knop noterade. Utifrån detta – Bör jag göra någon ändring för att få ett juste värde för 1 h eller är inställningarna ok?
-
Dessa värden har ajg:
Datalogger: 5 knop
Speed Genie 26 knop (över 10s)
Memory card: OffDå vi använder oss av kort som lagrar upp till 2GB gör det inget att allt loggas.
-
TACK Jester, jag har 2 GB så då borde allt vara i sin ordning!
-
Jag kör nu med
Datalogger: Off
Speed Genie 20 knop (över 10s)
Memory card: OffMen hade 5kn på Dataloggern innan. Vet inte om det gör skillnad förutom på hur mycket man kan lagra i minnet.
Har kört en del timme och det verkar inte vara något problem med Datalogger på 5kn. -
Testade timmen i dag med ändring av Dataloggen från 15 knop till 5 knop men jag uppfattade ingen skillnad mer än möjligtvis att denna gång bestod värdet i tid räknat ganska prick av en hel timme mot ca 1 timme och 15 min tidigare. Det kan ju dock berott på något annat. Hade lite oflyt eftersom det var bra planing nästan hela tiden men vinden dök ett par korta intervaller vilket drog ned den loggade tiden för timmen. Farter ned till 3 knop fanns regade.
Logga in för att svara.