Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GPS-fråga – Värdet för timmen?

• herr-pelegrin

Medlem
    27 september, 2011 vid 20:24

Ok, vad gäller repan på 1 h så hade jag följande inställningar för minspeed:

Datalogger 15 knop
    Speed Genie 14 knop
    Memory card 3 knop

Det kan tilläggas som parentes att jag även får lägre farter över 3 knop noterade. Utifrån detta – Bör jag göra någon ändring för att få ett juste värde för 1 h eller är inställningarna ok?

• jester

Medlem
    28 september, 2011 vid 05:26

Dessa värden har ajg:

Datalogger: 5 knop
    Speed Genie 26 knop (över 10s)
    Memory card: Off

Då vi använder oss av kort som lagrar upp till 2GB gör det inget att allt loggas.

• herr-pelegrin

Medlem
    28 september, 2011 vid 06:10

TACK Jester, jag har 2 GB så då borde allt vara i sin ordning!

• joth

Medlem
    28 september, 2011 vid 06:17

Jag kör nu med

Datalogger: Off
    Speed Genie 20 knop (över 10s)
    Memory card: Off

Men hade 5kn på Dataloggern innan. Vet inte om det gör skillnad förutom på hur mycket man kan lagra i minnet.
    Har kört en del timme och det verkar inte vara något problem med Datalogger på 5kn.

• herr-pelegrin

Medlem
    28 september, 2011 vid 15:56

Testade timmen i dag med ändring av Dataloggen från 15 knop till 5 knop men jag uppfattade ingen skillnad mer än möjligtvis att denna gång bestod värdet i tid räknat ganska prick av en hel timme mot ca 1 timme och 15 min tidigare. Det kan ju dock berott på något annat. Hade lite oflyt eftersom det var bra planing nästan hela tiden men vinden dök ett par korta intervaller vilket drog ned den loggade tiden för timmen. Farter ned till 3 knop fanns regade.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GPS-fråga – Värdet för timmen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.