Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GPS Garmin foretrex 201

Taggad: 

• swe876

Medlem
    19 april, 2005 vid 14:50

ja, jag har testat. Igår och i förrgår som första försök. Dock så har gummisäkringen som tätar PC-kontakten försvunnit från min vilket gjorde att jag seglade med den i en Aquapack och inte som avsett, på armen.

26 knop på Starboard 158 igår, gött å va igång igen! grin.gif

/Jona

• the_novice

Medlem
    19 april, 2005 vid 14:58

Den funkar väldigt bra med stora siffror när man vill se momentan hastigheten. Det är ju gott att se hastigheten medans man seglar annars är det ju inte så mycket vits med GPS tycker jag. Det går också att ställa in tät loggning för senare data analys (ned/upp till en gång per sekund).

Däremot vet jag inte riktigt hur det är med vattentätheten, jag har inte haft ngn riktigt krash ännu och jag kan inte se ngt direkt fel på den men data överföringen har lagt av så jag skall skicka tillbaka den (borde gå garantin…).

• the_novice

Medlem
    19 april, 2005 vid 15:01

Va då för gummitätning??? shocked.gif

• speedjanne

Medlem
    19 april, 2005 vid 15:07

Vad kostar den ? var finns den att köpa?

mvh Janne

• the_novice

Medlem
    19 april, 2005 vid 15:19

Jag köpte min här; http://www.sportextreme.com/pz236x10303ySEK/
    och tjänade väl ngr kronor på inköpet men nu blir det ju lite dyrare att skicka tillbaka den…. frown.gif

Det finns någ rätt många återförsäljare i Gbg, kolla på http://www.garmin.se

• Knatte

Gäst
    19 april, 2005 vid 16:03

Rätta mig om jag har fel.. Men tror inte Foretrexen marknadsförs i Sverige.
    Var det inte någonting, med att man inte kan ställa in Km/h på denna också.
    Det var miles eller något annat som spökade.
    Enligt andra forum, så verkar de ha problem med vattentätheten på Foretrexen shocked.gif

• Knatte

Gäst
    19 april, 2005 vid 16:11

Har du kommit upp i några glada siffror på GPS:en ännu? smile.gif
    Vi får väl snart gå ut med Hypersonicarna ihop, så jag får lite tips och behövlig uppmuntran..
    Jag hoppas att min sega förskylning släpper, så det kan bli segling smirk.gif

• the_novice

Medlem
    19 april, 2005 vid 16:38

När jag beställde GPS’en så blev det vinter i två månader, förlåt…
    Så de har inte blivit så mycket kört ännu, har gjort 22 knop i choppiga fiskebäck med HS96 och Nitro 9.8, men frågan är om det inte gått lika fort med lite mindre segel. Har även varit uppe i 22 knop med Arrows WB 8.4 i Askim i byig västvind, men då var det inget tryck i grejorna…
    Ser framemot att köra mitt Severne C2 6.5 med fullt tryck, det måste väl komma en riktig vårstorm snart!

Km/h går bra att ställa in, har testat i bilen och den visade ca 7% för mycket med vinterdäcken på…
    Vad jag hört så har det varit problem med fortex 101 som har lösa batterier och en batterilucka som kan läcka, det blev därför en 201 för mig med inbyggt batteri som skall hålla i 14 timmar.

• Knatte

Gäst
    19 april, 2005 vid 17:02

Ok!
    Så kan det ligga till, att det var lillebror som spökade smirk.gif

Det är nästan läge för lite västliga vindar från 10 m/s och uppåt nu.
    Skulle vara kul att testa av fulltryck i North Warp 6.6:an eller Gun Boooster 5.8:an på antingen Hypersonicen eller RRD 271:an.
    Snart är det väl badvänligare temp i vattnet också blush.gif

• jeppo_f

Medlem
    21 april, 2005 vid 18:10

Vadå nästan!! Det är ALLTID läge för västliga vindar 10 m/s och uppåt! Och gärna lite seriös speedförsök. Synd att inga av svenska cupens speedtävlingar håller till i Götebord.

/jeppo

• Knatte

Gäst
    21 april, 2005 vid 18:47

Japp! Du har så rätt så smile.gif
    Det blåser alldeles för sällan västligt och + 10 m/s…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GPS Garmin foretrex 201

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.