Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › GPS-krav 2008
-
Borde väl rimligtvis gå o ta fram en omräkningsfaktor så de “missvisande Foretrex:en” kan komma med på rankningen, är väl bara att ta till rejäla marginaler, typ GT11=0.93*Garmin på average 10sec…Personligen väntar jag in i det sista med att byta GPS, känns som att GT11 redan nu är på väg bort…
-
@Kapten K 454147 wrote:
Kommer gt-31 att bli godkänd? gt-11 är på väg bort! dvs slut på många ställen
Redan 9 feb skrev Andrew Daff på http://www.gps-speedsurfing.com forumet:
Andrew Daff 2-9-2008 12:30
Not yet officially. The GT-31 will have to be tested and compared to make sure it lives up to its expectations. I would not expect this to ake very long or there to be any major issues, but of course you never know.
As I understand it, the GT-31 is not yet released/available. Only a couple of prototypes are made and they are being tested right now. -
Sluttjafsat nu, godkänd GPS med doppler funktion ska det va! Nu vet alla det som läst den här tråden. Alla andra GPSer som är godkända är HELT ok för att lägga in sessions med, räkna dock inte med att få dessa sessions med bland top 10 Sverige. Inte så svårt va?!
-
@getwet 454157 wrote:
Sluttjafsat nu, godkänd GPS med doppler funktion ska det va! Nu vet alla det som läst den här tråden. Alla andra GPSer som är godkända är HELT ok för att lägga in sessions med, räkna dock inte med att få dessa sessions med bland top 10 Sverige. Inte så svårt va?!
Jupp nu e det glasklart… Tycker inte det tjafsas, man måste få fråga. Inte vara så kantig getwet:arn 🙂
-
Amaryllo äger rättigheten att marknadsföra och sälja Locosys produkter i Europa och de produkter med Locosys namn på håller troligen på att ta slut då de ersätts av Amaryllos istället. GT-11 är samma produkt som Trip Tracker. Locosys är idag endast utveckare och tillverkare av Amaryllos produkter.
Enligt Amaryllo så finns inte GT-31 på marknaden ännu utan är just nu under test av Amaryllo själva. Det är inte ens säkert att Amaryllo kommer att lansera en ny gps baserad på GT-31 då Locosys har flera andra spännande produkter under pågående utveckling.
De nya kommer dock inte kunna vara så väsentligt mycket vassare precisionsmässigt utan det är snarare snabbare uppstartstid och andra finesser som kommer till. Tack vare Doppler-funktionen är Trip Trackern precis nog för att inte riskera att behöva ersättas av nya gps:er inom en snar framtid.
Mvh,
Gustav@Kapten K 454147 wrote:
Kommer gt-31 att bli godkänd? gt-11 är på väg bort! dvs slut på många ställen
-
Joth!
Jag är rund som en boll, inte ett dugg kantig. 😉 Mitt inlägg var mer riktad som en allmänn information, absolut inte riktad mot enskild person Joth, och vi alla i GPS eller RTK gruppen vill på alla sätt undvika en ny debatt…..Därför tog jag i lite extra, eftersom ingen av oss orkar med det! -
@getwet 454205 wrote:
Joth!
Jag är rund som en boll, inte ett dugg kantig. 😉 Mitt inlägg var mer riktad som en allmänn information, absolut inte riktad mot enskild person Joth, och vi alla i GPS eller RTK gruppen vill på alla sätt undvika en ny debatt…..Därför tog jag i lite extra, eftersom ingen av oss orkar med det!Låter bra med boll, men snarare som en Ipren man när du får på dig speedtröjan. Tycker alla ser så komiska ut i dom med alla flyt och viktvästar under. 😀
-
@joth 454224 wrote:
Låter bra med boll, men snarare som en Ipren man när du får på dig speedtröjan. Tycker alla ser så komiska ut i dom med alla flyt och viktvästar under. 😀
Ja, shit du har rätt…GetWet är ganska lika iprenmannen:-)
-
Tycker också rtk:n gör ett riktigt bra jobb..
Tycker att då nästa genaration gps kommer så ska skillnaderna mellan den nya och gamla(prestandamässigt) vara kända. Då behöver kanske inga resultat anklagas för att vara falska osv och sådana debatter uppstå.. Genom att bevisa skillnaderna(slutsatser) så slipper vi dumma frågor från mig och övriga frågvisa:smile:
-
Har idag satt nytt PB på Haga, men det gäller inte?! Visst jag har inte kollat så mycket på detta forum, men det blir väl mer nu när man seglar igen.
Jag använder Garmin Foretrex 201 som är godkänd GPS på GPS-Speedsurfing.com. Idag har jag postat 37 på average, kul! Men inte så länge, för några i Sverige har kommit överrens om för att någon Benke seglade fortare än vad han brukar vid 1 tillfälle användandes 201:an, så kan den ju inte stämma…..Grattis Benke säger jag.
När reglerna ändras på GPS-Speedsurfing.com då byter jag GPS. Det roliga med GPS segling går ju lite förlorad om några ska sätta egna regler bara för att någon som inte borde segla så fort, plötsligt gör det.
Ja, jag är fet och tunnhårig. Windsurfing är dock det roligaste som finns…
Grattis till alla er som slagit nya PB.n på Haga idag. Ni får väl ta bort min placering som borde bli typ 7:a eller 8:a och lägga in min fart igen när jag ligger 11:a…..
-
@Fat is fast 490478 wrote:
Har idag satt nytt PB på Haga, men det gäller inte?! Visst jag har inte kollat så mycket på detta forum, men det blir väl mer nu när man seglar igen.
Jag använder Garmin Foretrex 201 som är godkänd GPS på GPS-Speedsurfing.com. Idag har jag postat 37 på average, kul! Men inte så länge, för några i Sverige har kommit överrens om för att någon Benke seglade fortare än vad han brukar vid 1 tillfälle användandes 201:an, så kan den ju inte stämma…..Grattis Benke säger jag.
När reglerna ändras på GPS-Speedsurfing.com då byter jag GPS. Det roliga med GPS segling går ju lite förlorad om några ska sätta egna regler bara för att någon som inte borde segla så fort, plötsligt gör det.
Ja, jag är fet och tunnhårig. Windsurfing är dock det roligaste som finns…
Grattis till alla er som slagit nya PB.n på Haga idag. Ni får väl ta bort min placering som borde bli typ 7:a eller 8:a och lägga in min fart igen när jag ligger 11:a…..
SKAFFA EN NY GPS & SLUTA GNÄLL! (OCH SEN KRYSSA I DOPPLERRUTAN SÅ SJUNKER DINA FARTEN MED 0,5 KNOP, SEN KAN DU POSTA) I REKORDLIGAN.
Diskussionen ‘GPS-krav 2008’ är stängd för nya svar.