-
GPS-speed för dummies 2020
Hallo speed-lovers!
Som nybörjare på att börja mäta fart behöver jag lite hjälp. Har försökt läsa på lite här, men infon i de nålade trådarna är gammal, så jag efterlyser en uppdaterad “quick-guide” för att komma igång på enklaste sätt!
1. MÄTARE: Måste man köpa en godkänd klocka? (isf vilken är enklast, bäst och billigast?)
Har precis testat appen Windsport Tracker http://www.windsporttracker.com i samsung-telefonen och den ger mkt utförlig data samt möjligheten att importera/exportera loggarna. Föregångaren (?) GPSLogit nämns på gps-speedsurfing.com under “Devices” och jag undrar om Windsport Tracker är “godkänd”? (Vore skönt att slippa fler prylar och sladdar) Spontant känns ju en modern mobil rätt mkt mer hightech än en klocka, borde väl funka med rätt mjukvara? Vill gärna minimera teknikhanteringen…2. FILHANTERING/GRANSKNING: Skickar man sin fil till granskning av en nationell RTK först eller är det bara ladda upp på gps-speedsurfing.com? Eller måste man joxa i datorn med nåt dyrt program? (zzzz..)
3. Finns det ngn annan sida än gps-speedsurfing.com som gäller för att posta lokala sessions?
Vill gärna att allt ska vara enkelt, borde väl funka år 2020 – eller…?
Har säkert glömt nåt, så alla tips är välkomna!Tack på förhand.
Logga in för att svara.