Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › GPS Teamchallenge
-
Så, då är det game on!! Ni skåningar har väl möjlighet att segla nu? Kalmarsund är tyvärr full med is fortfarande. Och utanför mitt fönster ligger isen tjock :mad2:.
-
Stämmer, men idag var det dags för minus grader igen. Själv saknar jag dessutom en liten detalj – segel…
-
tobhed;649657 wrote:…men BQ har ju utrustning för (minst) 2 personer, det räcker alltså inte?
Inte sant, äger faktiskt bara en viktväst!
-
Jahopp, 2 x Marc(k)us och jag går igång med säsongen imorgon. Det blir slalom i Byxelkroks bukten. Prognos väst 10-14 m/s och ca 10 grader i luften. Med en boj inne vid land så får man en naturlig slalombana med hjälp av prickarna i farleden in till hamnen. En go slalombana med ca 500 m ben. Fint skyddat av revet som stoppar en hel del sjö för inre bojjen och så får man lite rullande vågor ute vid farleden. Väl mött om någon vill vara med och leka!! :laugh:
-
Lycka till boys, är Haga inte farbart ännu?
Hos oss är det is fortfarande i TT men gränsen går vid Kalvö, ungefär vid musselrevet.
Vore kul om vi kan få ut ett gäng till helgen, Stenungsund är ett bra alternativ på söndag, om isen inte släppt vid TT.
Eller imorgon också för den delen. -
Hur är det på haga nu? På Kalmarsidan verkar det inte finnas någon is
http://webbkameror.se/webbkameror/cafastigheter/kalmar_1_1280.php -
Den drev väl över till Byxelkrok med västvinden! Misstänker att boysen i kroken hade is? eller hur var det?
-
Vi fick en skön dag i Stenungsund.
8 C och inga handskar! Vi var dock lite sena och missade bästa vinden.
Vi kanske rent av leder nu? -
andersbq;650144 wrote:Vi fick en skön dag i Stenungsund.
8 C och inga handskar! Vi var dock lite sena och missade bästa vinden.
Vi kanske rent av leder nu?Så fort du och Peter postar, så blir det så. Billie har postat…
-
Ingen is!! Men väldigt byig vind. Stod på land och kollade på Mackorna när de seglade 8,6. Har tyvärr ingen bom till min 8,6:a ännu. Men sen kom det lite mer vind så jag fick plana med 7,8:an. Fick kanske 30 min segling totalt i ok vind. Dock var det väldigt stökig sjö eftersom vinden vred lite fram och tillbaka. Dock fick vi till ett teamresultat, om nu Mackorna får till postningen. Såg att det fanns en flik från GP3S med direktpostning till GPSTC, så det var väldigt enkelt!
-
Jester;650174 wrote:Så fort du och Peter postar, så blir det så. Billie har postat…
Hur postar man då?
-
Nu är du medlem i bästa teamet, så det är bara att posta! Mao jag accepterade dig precis
Logga in för att svara.