Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gran Canaria

• Gran Canaria

Publicerad av staffomania på 23 september, 2019 vid 21:45

Ska till Gran Canaria över jul. Är det någon som kört där? Vilka surfcenter är bäst och hur pass svårkört är det? Vi ska bo vid Maspalomas.

staffomania svarade 5 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • billie

Medlem
    23 september, 2019 vid 21:59

Jag var i Maspalomas i november förra året. Såg bara vågsurfare där . Men Björn Dunkerbeck har ju ett ställe inte så långt därifrån . PLAYA DEL AGUILA . Lite längre bort finns ju Pozo också

• staffomania

Medlem
    24 september, 2019 vid 00:41

Jo såg det. Sen fanns det något ställe till upp mot Pozo som verkade ok.

• the_novice

Medlem
    24 september, 2019 vid 09:08

Pozowinds är bra tycker jag, finns en svenk kille som jobbar där också (Jonas). Vill man ha vågor så seglar man i pozo (babordshopp), annars är det ca 5-7 minuter med bil norrut till plattvatten. Pozowinds har grejor på bägge ställena, jag körde mest Goya segel och brädor men de har även andra märken.

Jag var där en vecka i mars i år med fin vind hela veckan. Pozo är ju världskänt just för att vara vindsäkert med bra hoppramper, jag körde mest med 3.4-3.7 segel och även 3.15 segel den bästa dagen:

Attachment Image
    • Detta svar ändrades 5 år, 1 månad sedan av  the_novice.
  • staffomania

Medlem
    26 september, 2019 vid 19:20

Pozowinds är bra tycker jag, finns en svenk kille som jobbar där också (Jonas). Vill man ha vågor så seglar man i pozo (babordshopp), annars är det ca 5-7 minuter med bil norrut till plattvatten. Pozowinds har grejor på bägge ställena, jag körde mest Goya segel och brädor men de har även andra märken.

Jag var där en vecka i mars i år med fin vind hela veckan. Pozo är ju världskänt just för att vara vindsäkert med bra hoppramper, jag körde mest med 3.4-3.7 segel och även 3.15 segel den bästa dagen:

Tack för tipset!
    Hoppramper vet jag inte om jag riktigt bemästrar då jag knappt lyfter här hemma när jag försöker. Men det där plattvattenstället låter grymt.

• the_novice

Medlem
    27 september, 2019 vid 10:42

Plattvattenstället heter Bahia de Formas: Google maps länk

• staffomania

Medlem
    1 oktober, 2019 vid 16:46

TAck ska kolla på det 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gran Canaria

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.