Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Gran Canaria
-
Gran Canaria
Posted by staffomania on 23 september, 2019 at 21:45Ska till Gran Canaria över jul. Är det någon som kört där? Vilka surfcenter är bäst och hur pass svårkört är det? Vi ska bo vid Maspalomas.
staffomania replied 5 years, 2 months ago 3 Members · 6 Replies -
6 Replies
-
Jag var i Maspalomas i november förra året. Såg bara vågsurfare där . Men Björn Dunkerbeck har ju ett ställe inte så långt därifrån . PLAYA DEL AGUILA . Lite längre bort finns ju Pozo också
-
Jo såg det. Sen fanns det något ställe till upp mot Pozo som verkade ok.
-
Pozowinds är bra tycker jag, finns en svenk kille som jobbar där också (Jonas). Vill man ha vågor så seglar man i pozo (babordshopp), annars är det ca 5-7 minuter med bil norrut till plattvatten. Pozowinds har grejor på bägge ställena, jag körde mest Goya segel och brädor men de har även andra märken.
Jag var där en vecka i mars i år med fin vind hela veckan. Pozo är ju världskänt just för att vara vindsäkert med bra hoppramper, jag körde mest med 3.4-3.7 segel och även 3.15 segel den bästa dagen:
- This reply was modified 5 years, 2 months ago by the_novice.
-
Pozowinds är bra tycker jag, finns en svenk kille som jobbar där också (Jonas). Vill man ha vågor så seglar man i pozo (babordshopp), annars är det ca 5-7 minuter med bil norrut till plattvatten. Pozowinds har grejor på bägge ställena, jag körde mest Goya segel och brädor men de har även andra märken.
Jag var där en vecka i mars i år med fin vind hela veckan. Pozo är ju världskänt just för att vara vindsäkert med bra hoppramper, jag körde mest med 3.4-3.7 segel och även 3.15 segel den bästa dagen:
Tack för tipset!
Hoppramper vet jag inte om jag riktigt bemästrar då jag knappt lyfter här hemma när jag försöker. Men det där plattvattenstället låter grymt.
Log in to reply.