Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gran Canaria

• Gran Canaria

Publicerad av anonym-anvandare på 13 mars, 2001 vid 11:22

Packade igårkväll surfpryttlarna för att ta mig ner till kanarieholmarna en vecka. Jag har aldrig seglat på Gran Canaria och har en liten fundering – behövs surfskor pga stenigt och elände i Pozo eller kan jag lämna dessa hemma? Dom är redan nerpackade men jag har några dagar kvar innan takeoff (ska en vecka till Åre först för lite uppvärmning på skutan).
    /Seasurf

anonym-anvandare svarade 23 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    13 mars, 2001 vid 11:42

Ha ett par sandaler som du går till strandkanten med.
    Så slipper du skära sönder fötter på krossat glas

• gegga

Medlem
    13 mars, 2001 vid 11:49

Surfskor kan vara bra. Beror lite vilken bräda du får tag i.
    Halkskyddet kan vara dåligt på vissa brädor och då passar
    låga surfskor fint för bättre grepp.
    Det är lite trist och trilla i för att man har dåligt grepp!

• anonym-anvandare

Medlem
    13 mars, 2001 vid 12:42

Tjena! Jag kan rekomendera att använda skor….det är mycket stenar i Pozo. Hamnar du på udden så kan det finnas sjöborrar där! Många kör utan men jag föredrar att använda skor därnere! Bryt inte benen på skutan….då blir det en dålig vecka på Gran Canaria!!
    Förresten vad FAN är surfpryttlar för något?? Dåligt stockholmsslang för surfprylar?? Lär er att det heter prylar!! INTE pryttlar!!

• dr-masse

Medlem
    13 mars, 2001 vid 14:01

Det heter surfdoningar.

Surfa På!

• jacob-holmqvist

Medlem
    13 mars, 2001 vid 21:02

Ta med dem!
    Jag kör aldrig med skor hemma, men vid lågvatten i Pozo är sjöborrarna livsfarliga.
    Har två taggar i fötterna som börjar vara ut sedan mitt besök på Gran Canaria i december.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 mars, 2001 vid 11:37

Tack för snabba och schyssta svar! Skorna får vara kvar i packningen.
    Surfpryttlar är inte 08-slang, inte heller Gästrikeslang (där jag bor) utan mer ett oprentiöst uttryck för kära ägodelar som möjliggör utövande av favoritsysselsättningen. Typ.
    /Seasurf

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gran Canaria

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.