Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Gran Canaria – Bahia Feliz

• Gran Canaria – Bahia Feliz

Publicerad av jogo på 27 oktober, 2005 vid 15:39

Hepp!

Finns det någon som hyrt utrustning i eller i området runt omkring Bahia Feliz och kan delge sina erfarenheter.

Åtminstone Mistral och Dunkerbeck har uthyrning där, men frågan är vilket ställe vi skall hyra på.

Vi kommer att bo i Bahia Feliz och tanken är att vi inte skall hyra någon bil, så kom inte dragandes med förslaget att hyra på Cutre…
    /Jonas

Två veckor i januari borde bli lite surf i alla fall…

donpedro svarade 19 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • _alexander

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 08:17

ta dunkens center, mistralcentret ligger i en lagun där du måste guppa en kilometer innan du får vind plus att dunkerbeckcentret är billigare

• jogo

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 09:39

Är det gångavstånd till Dunkerbecks från Bahia Feliz? Av den information jag hittar på webben så ligger detta i San Augustin som i och för sig verkar ligga bredvid Bahia Feliz, men jag får inte fram någon information om avståndet mellan byarna…

Vi har en barnvagn med oss, så det vore önskvärt (om det är gångavstånd) att det finns nån annan väg än typ ”motorvägen”.

För min del föredrar jag Dunkens center då jag kan hyra en T1 bräda och min sambo en F2 istället för att vara hänvisad till enbart Mistral.

/Jonas

PS Surfresa med hyrbräda, fru och barn – är det vuxet?

• svenne

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 10:33

Prova Maporama, typ här borde det väl vara?..
    smile.gif

–S

• _alexander

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 12:04

ja helt klart 10 minuter som längst om du bor i bahia

• _alexander

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 12:51

och ja det finns massa gångstigar, du kan gå längs havet om du vill

• rasmus_w

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 22:26

På sommaren får man guppa en kilometer eller två för att hitta vinden om man seglar från Mistral i Bahia Feliz. På vintern brukar den mig veterligen oftast nå ända in till land.

• anonym-anvandare

Medlem
    31 oktober, 2005 vid 07:52

Tja
    I januari kan det gå lite hur som helst. Det kan bli grymt bra med feta vågor eller ingen vind på tre veckor. När jag var där för två år sen så hade vi tre veckor utan vind i januari-februari. På vintern funkar inte passadvinden så då surfar man på lågtrycksvindar precis som i sverige. Kan bli riktigt bra vågsegling i maspalomas vid SV vind.
    Kelso

• anonym-anvandare

Medlem
    1 november, 2005 vid 08:55

Inget problem att gå mellan Bahia Feliz och Dunkerbeckcentret. Det finns en trevlig promenadväg längs vattnet som går nästan hela vägen till centret (lite struligt närmast Dunkerbeckcentret bara om ni har barnvagn om jag kommer ihåg rätt). Och så finns det en buss om man är trött (en station).

Jag var där förra nyåret och det var bra 5-5.5 vind om jag kommer ihåg rätt. Någon dag var det för lite och någon dag var det för mycket (för mig i alla fall) med riktigt höga vågor.

Man ser vinden på förmiddagen ligga i ett stråk ett par hundra meter utanför stranden och sen vrider den och kommer in vid lunchtid. Jag provade både Mistral och Dunkerbeckcentret men tycker att Dunkerbeckcentet hade trevligare personal, bra utrustning och ett bättre och öppnare läge för vinden.

Missa inte fiskrestaurangen som ligger granne med Dunkerbeckcentret vid vattnet, deras nygrillade fisk med vitlök var riktigt bra.

Hälsningar,

Niklas Ribbing

• jogo

Medlem
    2 november, 2005 vid 06:16

Tack för alla svar! Jag litar på ert omdöme och hyr hos Britt…
    /Jonas

• donpedro

Medlem
    4 november, 2005 vid 10:54

Jag har också spenderat 2 veckor på GC då bodde jag i Bahia feliz och hyrde även grejjer på mistral i bahia. Jag nåste säga att utefter mina erfarenheter är det nog bättre att hyra i bahia än hos dunkan. Visst blir det lite guppande för att koma ut men du behöver inte guppa så särskilt långt för att få helt fri vind fron hela havet. Medans dunkans center läas lite utav bahia vilket gör att det kanske e lite jämnare vind i början men inte lika mycket. Plus att dunkans center ligger precis under en klippkant som är väldigt hög vilket kan resultera i att vinden lyfter innan den når in till stranden. Men det är ju mina åsikter för den delen tror jag att det är lite roligare segling i bahia när man väl guppat ut finns ett vågsurfingspot som man kan krysa upp till och om det vill sig väl kan man plocka en och annan våg. VARNING doch för de vågsurfande localsen dom sägs ha ett minst sagt hett temprament!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Gran Canaria – Bahia Feliz

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.