Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Gran Canaria filmsnutt..
-
Hmm. Högerklickar jag på den och kolla ”egenskaper” så ser jag bara en J-PEG. Eller ”spara bild som” eller ”spara mål som” Fan, jag e blåst….
PLIS HELLP
-
spara mål som…
Om det är den närmaste blåst man kommer i dessa tider så kan man nog föredra det också -
Nyare versioner av winamp klarar faktiskt att visa filmer av lite olika format. Bland annat .avi och .mpg
/schmetterschmittern
-
den va inte illa…nu blir man ju sjukt sugen på surf.
vilket program har du redigerat filmen i.
e den inspelad på VHS eller DV?? -
filmen är inspelad med DV-kamera och redigerad i Pinnacle!
Nu är inte filmen i den BÄSTA kvaliten utan det finns ett par snäpp till! -
försöker själv i adobe premiere…..men det känns lite komplicerat. Skall se om jag hittar pinnacle.
Går det att komprimera filmerna ännu mer? -
Jojomän, men på bekostnad av kvaliten givetvis. Det går alltid att göra en mindre fil, men det är ju inge kul…
-
Fast om man skulle göra en MPEG-4 fil med Div-X, XVID, LAVC eller liknande codec så skulle man nog kunna få en ganska mycket mindre fil eller bättre kvalitet.
-
Jovars… fast mpeg2 är hyggligt… det är inte sååå mycket man vinner på exempelvis mpeg4… men det är klart. det går alltid att pressa lite till…
Kanonfilm förövrigt, värt nedladdningen…
-
En DVD film blir ungefär hälften så stor med i det närmaste bibehållen kvalitet enligt min bedömning.
-
Om man komprimerar den med mpeg4 istället för mpeg2?? Säker på att det är så stor skillnad? jag fick nästan samma filstrlk när jag testade lite olika format när jag höll på med en filmsnutt för ett tag sen..
-
nackdelen med mpeg4 är ju att man inte kan bränna ner det på skiva och använda det till en vanlig dvd?
Logga in för att svara.