Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gran Canaria i Juli

• Gran Canaria i Juli

Publicerad av highway på 11 april, 2004 vid 10:46

Tjena!

Jag tänker åka till Gran Canaria dom 2 första veckorna i Juli och det brukar väl blåsa rejält där så jag undrar om det räcker att ha med sig 4.2 som minsta segel eller skall man komplettera med ett 3.7 eller något i den stilen.

Simma lugnt
    Magnus

jojosurf svarade 20 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • jojosurf

Medlem
    11 april, 2004 vid 10:52

Då ses vi där nere…. Jag har alltid med mig 3.7 som kan vara den vanligaste storleken där i Pozo under vissa perioder. Jag väger 83 kg.

/Jojo cool.gif

• highway

Medlem
    11 april, 2004 vid 11:28

OK att shoppa prylar är ju aldrig fel så det får bli ett 3.7 för mig också då för man skall ju inte behöva stå på straden för att det blåser för mycket.

Magnus wink.gif

• kamaaina

Medlem
    11 april, 2004 vid 11:33

Onskar jag hade ett 3.2 sist jag var daer…..men sa e jag en laettvindsraeka…

• jojosurf

Medlem
    11 april, 2004 vid 11:41

Ska du köpa nytt, så köp där nere. North Sails kostar ca 340 euro för nytt.. och hos Jonas Cutre vet jag inte. men köp inte beg. där nere för de är så slitna där. sök efter en beg. i sverige eller köp nytt där nere. billigare än i sverige i alla fall.

Lycka till!

/Jojo cool.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    11 april, 2004 vid 11:54

ska också dit då. väger 65 kilo så man kommer nog blåsa bort så de räcker. mina planer va dock att köpa beggat >3.2< där nere. känns lite surt å köpa sig ett nytt segel för att va där i 2 veckor. vet ni om de finns möjlighet att hyra bara ett litet segel av jonas? /Nikke

• jojosurf

Medlem
    11 april, 2004 vid 12:08

Ja, vid behov vid användning av 3.2 segel så är kan det nog vara klokt att hyra hos Jonas. än köpa en helt ny.. eller så köp ett beg. finns nog bra i 3.2 storlek. sen kan du sälja tillbaka till Jonas el. någon annan, kanske billigare än att hyra i slutänden om man skulle hyra flera gånger. Maila honom och fråga.

/Jojo cool.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gran Canaria i Juli

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.