Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Grand Canaria
-
Grand Canaria
Publicerad av anonym-anvandare på 18 maj, 2004 vid 09:22Tja tänkte sticka ner till GC efter sommaren någon som har samma planer hör i såfall gärna av dig för jag åker ner ensam hade varit kul med en reskamrat .
tdk svarade 20 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
jag har eventuellt planer på att dra dit en eller två veckor. fast vet inte vad det kostar finns det bra möjligheter att utvecklas eller måste man vara proffs?
-
Man måste absolut inte vara proffs för att segla på Gran Canaria. Björn Dunckerbeck lärde sina polare att segla i pozo.
Däremot hjälper det om man gillar att segla när det blåser sanslöst mycket. 3,5:an kan komma till användning väldigt mycket och kan till och med kännas rätt överriggad ibland.
-
oj. inga problem att att segla i blåsigt väder tvärt om. hur ser det ut rent ekonomiskt om det är någon som varit där på sistone?
-
Skall ner till Corralejo Fuerteventura.. Första veckan i Oktober.. Ska fira pappas 50års dag
-
Var inne på samma ställe jag också men det går irriterande nog inte att åka dit i augusti. Hur mycket betalar du för din resa och hur länge ska du stanna därnere?
-
Helt ärligt vet jag inte.. INte jag som pröjsar.. Tänk om pappsen kunde fylla 50 lite oftare.. Såg dock att det är ju inte optimala förhållanden dirket.. Läste på någon sida att juni, juli, aug är vindsäkrast.. Men man får ju vara glad för det lilla…
Logga in för att svara.