-
Grannis i Februari
Jag ska ner till Gran Canaria i början av februari, vilken spot är bäst om man vill fota windsurfing/surfing ??
Robert Svensson – SAW –
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Grannis i Februari
Jag ska ner till Gran Canaria i början av februari, vilken spot är bäst om man vill fota windsurfing/surfing ??
Robert Svensson – SAW –
För Vindsurfing är det Pozo som gäller!
Ligger lite norr om Bahia feliz, Gran Canaria!
Här blåser det mer än någon annan stans. Vågorna är inte störst men hoppen radikalast.
Det finns gott om andra ställen även på de andra öarna men jag har själv inte varit på övriga öar så jag skall inte uttala mig om detta.
För vågsurfing är det OK uppe vid Las Palmas (Confital Bay) eller Fyren Maspalomas. då jag inte är någon vågsurfare känner jag inte till de andra platserna men i princip surfas det väl lite varstans.
Straxt norr om Pozo vid Mosca point är det också helt Ok både för surfing och Vindsurfing men jag vet inte om man börjat bygga jättehamnen som är planerad där ännu?!
För utförligare reckomendationer kan du försöka få tag i John nere i varberg eller Kristoffer Living som tillbringat mycket tid där nere.
Glömde att nämna det men kan du vänta till mars aprill så är vinden mer tillförlitlig ju närmre sommaren du kommer!
Ja fan hade man kunnat göra det så, men jag ska ner med familj och annat. Så det blir en dag i Pozo medans familjen är på köpcentret där 🙂 alla blir glada. Hoppas att kunna bidraga med nya härliga bilder.
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
För att ge den bästa upplevelsen använder vi teknologier som cookies för att lagra och/eller få tillgång till enhetsinformation. Genom att samtycka till dessa teknologier kan vi behandla data såsom surfbeteende eller unika ID:n på denna webbplats. Att inte samtycka eller återkalla samtycke kan negativt påverka vissa funktioner och egenskaper.
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Grannis i Februari
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.