Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Snökite › "Gratis" custom kite-bräda…Någon?
-
"Gratis" custom kite-bräda…Någon?
Publicerad av kinetic på 24 februari, 2007 vid 19:07Hej!
Vi söker efter en duktig kite:are som kite:ar ofta o inte bara i sina hemtrakter (vi söker helst en kite:are från 08-trakten) utan gärna även lite varstans (öland,skåne,västkusten)…
Tanken är att en kite:are skall få disponera en custom kite-bräda från Pirate som tillverkas enligt önskemål i utbyte mot feedback/promotion. Du skall även självklart låna ut brädan till den som vill testa den. Är du intresserad så hör av dig med info om dig själv, vilken “nivå” du ligger på osv…bohm svarade 17 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Kan man flytta tråden? Den skall ligga under Kitekonfen då det rör sig om en “vanlig” kitebräda o ingen snö-kitebräda…
-
JohanW: Nej definitivt inte…bilderna har några år på nacken…Snarare något mer i den här stilen (140*41.5). Brädan kommer självklart vara “bang up to date” så att säga…
-
ser riktigt proffsig ut! hade varit kul o testa om den e lika bra som den ser ut =)
-
Asså ingen bräda är den andra lik design eller shape mässigt eftersom de byggs på beställning, men visst går det bra att önska en speciell design, varför inte svenska flaggan:-)?
-
Mjersen: En kille från dina trakter:-). Brädan är beställd nu o det kommer bli en “standard bräda” ca 132cm*38-39cm, blir kul o se vad Pirate hittar på för något, har sagt åt de att göra den lite efter eget tycke&smak! Leverans av brädan kommer ske efter påsk så det e bara att testa den om du ser vår bräda:-).
-
@kinetic 369535 wrote:
Mjersen: En kille från dina trakter:-). Brädan är beställd nu o det kommer bli en “standard bräda” ca 132cm*38-39cm, blir kul o se vad Pirate hittar på för något, har sagt åt de att göra den lite efter eget tycke&smak! Leverans av brädan kommer ske efter påsk så det e bara att testa den om du ser vår bräda:-).
låter gött det! trodde att det var du som gjorde brädorna själv?
-
mjersen: Haha…Nej de tillverkas i Ungern, de som gör detta har hållt på att bygga vindsurfingbrädor sedan mitten på 80-talet samt kite-brädor alldeles från början (typ runt 98??) så de vet va de sysslar me:-).
-
För övrigt så har de precis påbörjat arbetet med “årets” kite/vindsurfingbrädor (de brukar ha ett fåtal brädor klara, är ju inte alla som orkar vänta 2-4v på att brädan skall bli klar, dessutom finns det de som kanske inte har några speciella krav…). En annan kul grej är att jag såg att bla Best Kiteboards “dyraste” brädor har Airex-kärna, något som alla Pirate customs har oavsett lamineringsval:-), verkar som om fler o fler går över till Airex från Divinycell…Airex skall enligt uppgift vara något mer “böjligt”…
-
@kinetic 369545 wrote:
En annan kul grej är att jag såg att bla Best Kiteboards “dyraste” brädor har Airex-kärna, något som alla Pirate customs har oavsett lamineringsval:-), verkar som om fler o fler går över till Airex från Divinycell…Airex skall enligt uppgift vara något mer “böjligt”…
Fan du verkar vara insatt…
-
kan ju ligga ett visst intresse i att vara insatt om man kränger grejerna…
-
Det kommer vara jag som kör på brädan. Jag kommer att lägga ut bilder när jag fått den. Och ser du mig på stranden är det bara att fråga så får du testa den.
-
Gott Bohm, men har du flyttat till 08 trakten?! 😉
Roligt om du skulle ta med den till Öland och Sadbergen så att man får se den och kanske även testa lite. Antar nämligen att du kommer upp en sväng.
Logga in för att svara.