Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing gravid o kitar, någon?

• pepa

Medlem
    25 september, 2009 vid 15:15

Cabrinha har helt klart bäst grejjer för gravid kajting. Bara hon kör med boots bör det gå sövväränt.

• telekiter

Medlem
    25 september, 2009 vid 15:24

Min fru kitade gravid i 14 veckan på Fuerte Ventura MEN!!! Hon har kitat (vatten och snö) sedan 2001. Hon var väldigt försiktig och var ute ENDAST relativt underriggad och på plattvatten. Det gick hur fint som helst. Ja skulle dock ALDRIG rekommendera detta till en nybörjare ALDRIG, ALDRIG….Finns på tok för mycket som ALLTID går på tok för en som vill prova. Det räcker ju med EN (1) smäll i backen så är det kört för fostret. Hon kan allt vänta, de få månader det gäller, till barnet är ”levererat”. Sen behöver hon nog skydda brösten REJÄLT från avkylning (om hon ska amma) annars är risken stor för mjölstockning, vilket jag hört är ett rent helvete (torrdräkt håller torrt och varmt).

Både jag och min fru kitar och har vår lille son (+2 år) med oss på stranden. Vi turas om att va på vattnet 1 timme var (kör man på ordentligt orkar man ändå inte mer än en timme och behöver vila). Funkar hur bra som helst!!

På vintern drar vi upp på kalfjället och skottar solgrop. Turas sen om att kita, och åka snowracer med grabben. Alla nöjda och glada.

/Urban.

• blackadder

Medlem
    25 september, 2009 vid 19:27
    Pepä;578650 wrote:
    Cabrinha har helt klart bäst grejjer för gravid kajting. Bara hon kör med boots bör det gå sövväränt.

Hahaha! En bräda med bra ”pop” får helt ny innebörd.

• kvabbso

Medlem
    26 september, 2009 vid 09:29
    Blackadder;578696 wrote:
    Hahaha! En bräda med bra ”pop” får helt ny innebörd.

Ha ha ha svin bra

• kvabbso

Medlem
    26 september, 2009 vid 09:32
    Pepä;578650 wrote:

Jag tror nog bestämt att det står tillochmed i Cabrinhas instruktionsbok att nomaden är den bästa kiten för kommande bäbisar

• rikard222

Medlem
    26 september, 2009 vid 21:56

vill bara skiva e hon idiot eller ,

• lina

Medlem
    4 oktober, 2009 vid 22:37

Nej, jag vågar inte ta ansvar för det, är ingen idiot, hon är välkommen igen till nästa sommar 😉 Precis som många skrivit, har man inte prövat innan är det ju inte särskilt smart o börja precis när man är gravid. Var mest nyfiken på om det fanns folk som kitar gravida, har hört om ngn som kitade i månad 5……

• dak

Medlem
    6 oktober, 2009 vid 07:26
    Pepä;578650 wrote:

Hahaha, Cabrinha är för gravid kiting. Jag håller med 😉

• _sofia_

Medlem
    6 oktober, 2009 vid 15:01
    lina;581042 wrote:
    Nej, jag vågar inte ta ansvar för det, är ingen idiot, hon är välkommen igen till nästa sommar 😉 Precis som många skrivit, har man inte prövat innan är det ju inte särskilt smart o börja precis när man är gravid. Var mest nyfiken på om det fanns folk som kitar gravida, har hört om ngn som kitade i månad 5……

Lina kom upp till avrberg i helgen och gör sällskap! kommer bli lit tävling (du kanske vill va med?) och skönt häng på dan och sen fest på majas vid havet på kvällen med band ah grejer!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing gravid o kitar, någon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.