Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › greeting from morocco
-
greeting from morocco
Publicerad av anonym-anvandare på 30 januari, 2001 vid 19:57givetvis vind o vagor varje dag. 25 grader och en hel del kameler. hoppas ni har det bra hemma i norden…
/kalle och magnus
anonym-anvandare svarade 23 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Kul att höra 🙂 -allt om att vindsurfa i morocco intresserar mig!
skriv gärna mer, som vilka olika sätt det finns att ta sig dit, hur man kan bo, hur det är att bo där, vad man kan räkna med för standard, vad man kan räkna med att pröjsa, vad kan vara bra att ha med sig, ja allt.
så än så länge vet jag att det finns kameler där och att det även är 25 grader under vintern… vad är det för temperatur i vattnet föresten? I Tariffa över sundet ligger det på 17-18 grader har jag för mig…
-
Kalle, ta det nu försiktigt med kamelerna, du vet hur det gick sist….
-
Marocco är trevligt!
Jag har själv seglat endel i Marocko men bara under sommartid. Det låter djäkligt intressant att det blåser även så här års. Var seglar ni någonstans? Hur mycket blåser det och hur stora är vågorna. Jag och mina vänner har mest seglat vid Mulaey, Essauira.
Hur tog ni er ner till MArocko, charter?
HA´t så fint
Pelle P
-
jaha, då var man hemma igen. lite info om resan: vi tog en 1-veckas charter till agadir för 2600:- (gick för 1600 spänn veckan innan avgång) flydde agadir för essaoiura efter ett par dagar. vind ca 4 dagar denna veckan, uppskattningsvis 4,0 – 5,5. i essa kan man hyra fanatic/art, bra grejer och service. inga problem att hyra billig lägenhet denna tid på året heller.
vågorna var helt ok, mellan 1 och 2 meter i essa-bukten. side till cross-offshore gjorde vågridningen till en lek. betydligt större vågor fanns vid sidi kaoki beach ett par mil söderut (http://www.kaouki.com/), vi surfade dock inte där. här hemma var det ju nästan lika kul väder…. not./magnus
-
Salam!
Ge oss mer! Var seglar ni HUR stora är vågorna. Vilken är vindriktiningen i förhållande till vågorna och hur mycket blåser det.
En´challa!
Pelle P – er silversurfare i cyberrymden
-
Sorry läste inte riktigt att ni kommit hem! Men varför segla i Essauira, både Sidi och Muley är guld för vågseglingen. Avsnitteten om Marocko från Triologyfilmen kommer från Muley.
HUr gick det med magen!!!!!!!
Pelle P
-
inga magproblem alls. vatten på flaska var enda försvaret jag körde med. smarrade glatt i mig den lokala maten utan konstigheter. ja, varför seglade vi inte moulay? – vi kom aldrig dit helt enkelt. sidi kaoki? – hade ingen bil eller egna grejer. men jag kommer återvända och då vet man ju vart man ska bege sig!
/magnus
Logga in för att svara.