Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Grefabs bodar i Fiskebäck!

• Grefabs bodar i Fiskebäck!

Publicerad av sandersson på 29 januari, 2005 vid 17:10

Hallå.
    Kunder som hyr en bod av Grefab i Fiskebäck, utan att ha en båtplats i samma hamn, kommer att sägas upp. Detta fick jag reda på då jag kontaktade Grefab angående en bod som min pappa hyrde. Då det är jag som använder den ville jag ta över den. Eftersom jag själv är kund men endast har en båtplats i Hinsholmen fick jag inte ta över den. Och pappa som endast hyr boden i Fiskebäck får alltså inte heller ha den kvar. Som tur är löser det sig antagligen för mig ändå eftersom en annan släkting, med båtplats i Fiskebäck, tar över boden.
    Om ni alltså hyr bod utan att hyra båtplats gör ni bäst i att lösa det snarast annars riskerar ni att förlora den.

/Sven

frippe svarade 20 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • markram

Medlem
    30 januari, 2005 vid 10:27

Ja nu har de lyckats göra det tufft med logistiken.
    Får hoppas att de nu kan besluta om förvaring för Gwc.

• anonym-anvandare

Medlem
    30 januari, 2005 vid 17:30

Jävla LUDER!!

• dixon

Medlem
    31 januari, 2005 vid 07:06

Kass, kass, kass! Vad är det för ställe GWC jobbar på att vi ska få?

• anonym-anvandare

Medlem
    1 februari, 2005 vid 09:43

Har efter samtal med Grefab fått information att detta gäller i första hand båtägare som sagt upp sina båtplatser och sedan behållt boden. GREFAB vill dementera detta ”rykte” för surfarna har inte varit uppe för diskussion. Däremot kan man enlig mig förvänta sig att liknade uppsägningar kommer inom några år. Kanske dags för GWC:s styrelese att agera och undersöka möjligheterna för surfare att förvara sina prylar nere i Fiskebäck?? Det vara ju några år sedan vi ”oldboys” snickrade ihop riggdäcket sedan dess tycker jag inte det har hänt så mycket!

MVH Fredrik Lejestrand

• anonym-anvandare

Medlem
    1 februari, 2005 vid 12:25

Frippe du e Kung! nu kan man sova ordentligt igen….

//Martin

• speedjanne

Medlem
    1 februari, 2005 vid 19:03

Är det denna Martin??? i så fall vill vi ha ett redigt reportage från WA!

• markram

Medlem
    1 februari, 2005 vid 20:32

Svar till:

Har efter samtal med Grefab fått information att detta gäller i första hand båtägare som sagt upp sina båtplatser och sedan behållt boden. GREFAB vill dementera detta ”rykte” för surfarna har inte varit uppe för diskussion. Däremot kan man enlig mig förvänta sig att liknade uppsägningar kommer inom några år. Kanske dags för GWC:s styrelese att agera och undersöka möjligheterna för surfare att förvara sina prylar nere i Fiskebäck?? Det vara ju några år sedan vi ”oldboys” snickrade ihop riggdäcket sedan dess tycker jag inte det har hänt så mycket!

MVH Fredrik Lejestrand

[/ QUOTE ]

Tja du tycks ju veta mer än vad vi i styrelsen omvad som pågår -eller?
    Det kanske bara är i våra drömmar som förslag och bilder på hur det skulle se ut med både förvaring och ”klubbstuga” vid riggdäcket skickats in, uppvaktning pågår -systematiskt och ihärdigt från Gwc´s styrelse.
    Det är inte bara du som är frustrerad även vi i styrelsen tycker att det är jobbigt att detgår segt, men det beror ej på passivitet från GWC´s sida.

Lite fakta på bordet från en styrmedlem,till alla er som undrar och spekulerar.
    Utvecklingsplanen kommer att presenteras vid årsmötet om så önskas(datum ej fastställt slutet av februari/början av mars).

• frippe

Medlem
    1 februari, 2005 vid 21:03

Ja i fallet om bodarna tycktes jag ju veta mer om vad som pågår än GWC:s styrelse för ingen av er har gått in och dementerat att alla surfares bodkontrakt skulle sägas upp, eller? I fallet om vilket arbete ni har lagt ner på att fixa klubbstuga, förvaringsutrymmen mm har jag möjligen misstagit mig men tittar man kritiskt på vad utkomsten är efter att riggdäcket byggdes så kan jag fortfarande inte komma på något. Kanske är målen för högt satta och det krävs omprioritering av vad man vill uppnå?

/Fredrik

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Grefabs bodar i Fiskebäck!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.