Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Grekland bra?
-
Grekland bra?
Publicerad av anonym-anvandare på 12 januari, 2004 vid 18:29var i Grekland är bäst?
hur är Rhodos?
hur många dagar jun-aug blåser det 6m/s eller mer?
imported_borje svarade 20 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
i senaste numret av Windsurfing, den engelska tidningen, finna Vassiliki med. Bra sammanfattande artiklar om varje plats, temperatur, vindsäsong mm.
Tips om Bitez (Turkiet), Brandon Bay (Irland), Gardasjön (Itanlien) Tarifa (Spanien), Vassiliki (Grakland), Egypten, Fuerteventura, Teneriffa, GranCanaria, Marocko, Mauritius, Karibien flera ställe, Kap Verde, Sydafrika, Western Australia och Portugal. Ett måste för en ressugen och vindsvulten själ! Köp genast!
/Magnus
-
Karpathos, kanske. Mestadels slalom och fresstyle.
På plussidan: Grym vindstatistik (3,5 – 5,2 mest för jämnan). Billigt att leva för att vara Grekland. Charter som landar några hundra meter från surfet. 2 surfcenter. Mistral har varit suveränt om än lite dyrt. Grund vik för nybörjare (blåser dock mycket här med).
Minussidan: Surfet ligger på en sida av ön som inte har så mycket övrigt att erbjuda. 20 min med bil till huvudstaden ungefär.
Thomas
-
Karpathos: vilka charterbolag flyger dit? när är det mest vindsäkert? är det mer eller mindre vindsäkert än rhodos i juli/augusti? nån hemsida med boende nära stranden?
-
och en till här
och här.
Club Mistral och Anemos Restaurang
och till sist Chris Schills surfcenter.
Thomas
-
Åk till Rhodos så ses vi där. Jag och tjejen sticker dit två veckor den 27 juni. Räknar med att få segla varje dag. Har med mig en 99liters bräda plus 5.0 5.7 och 6.4
Vi ses
-
Finns det någon spot i Grekland där det rullar in lite vågor?
Karphatos verkar ju inte fungera…
Logga in för att svara.