Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Grekland, Paros
-
Svar till:
Hello pa er dar hemma!!!
Nu har vi fatt internett i baren sa nu skall vi kunna svara pa nagra frager!!!! Eller ring 00306979390522
Det blaser och det ar skont!!!!!
Stolle[/ QUOTE ]
Är det ngt annat drag än kitedragetpå ön?
Det ser onekligen lite torrt ut?
/Gnällspiken -
Tja!!!
Jo det ar lite drag pa on…… det borjar bli battre nu!!!
Men vinden ar helt super har blast nu over en vecka, bra stark vind!!!
Stolle -
Eftersom det såg lite tradigt ut bokade jag resa till tarifa istället. Fick precis lägesrapport:
25m/sKänns jobbigt!
-
aaah, home sweet home.
fan vilket ös det va på Paros det må jag säga, körde på 10an mest hela tin’. media kommer om två veckor.
-
njaa. sissådär. Den som inte vill kajta på paros borde dra till pounda BEACH (observera INTE pounda, utan pounda beach…två olika platser på samma ö) där är det hög musik och smäckra ladies i tajta bikinis. med feta barer och pool o skit.
-
Hur långt är avståndet mellan dessa 2 platser då? Hur mycket står en euro i förresten nu?
-
runt 2 mil tror jag, tar typ 20 minuter med bil.
euron ligger på typ 9 kr
-
Men är det inte lika bra surfing på Pounda Beach då? Schysst om man har grymm surf och party på samma ställe!
-
Vart är det bästa att bo Curry?
Kitecentret i Pounda, Paros stad …? -
om du ska få ut så mycket som möjligt av din kitesemester på Paros borde du bo på antiparos som min bild illustrerar. Du kan också bo i Paroikia som är relativt nära till pounda.
-
jo, jag har ärvt talangen. Grafisk formgivning ligger i släkten.
-
Tjabba!
Sitter nu pa Paros och slickar brannsaren fran den grekiska solen.
Har kitat 2 dar pa Pounda och det har varit sadar med vind. Vinden ar lite konstig, kommer och gar litegrann, bra 20 min sen inget, sen kommer det igen. Har kort 16m2 kanske 1,5h och 12m2 1h pa 2 dar.Idag blaser det inget sa da ar det shopping och annan skit istallet.
Kan rekommendera att bo pa Antiparos och kita pa Pounda, smidigt och biligt och bra boende pa Antiparos. Kite storage kostar 2Euro/dag. Rescue typ 0,50Euro/rescue.
4 pers delar pa en jattefrasch lagenhet med ac, kok, 3 rum for 52 Euro/natt. Dubbelrum ligger pa ca 30Euro.
Har er asvarmt, drygt 30 varje dag sa nar det inte blaser swittas man litta…
Vi hoppas som vanligt pa mer vind men alla sager att det kommer blasa finfint dom narmsta dagarna. Vi far la se…
Ha det gott darhemma. Hoppas ni oxa far kita.
Fredrik H
Logga in för att svara.