Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing grisen i säcken

• grisen i säcken

Publicerad av marden på 1 september, 2005 vid 20:04

hade tänkt köpa ett nytt gunsegel att kompetera mitt 8,1M2 RACE TSD med till min hs 105 de skulle bli ett 6,8m2 tsd eller ett mega xs men kunde inte bestämma vilket som passade bäst.
    Men då jag tittade på köp o sälj här i går så dök det upp ett 7,0 naish stealth 2005 under brädanonserna. jag ringde ikväll och åkte o köpte det och det har jag inte så mycket ångest över för dess prestada ska det väl inte va något fel på eller?
    desto mer ångest har jag för brädan jag också fick med mej hem shocked.gif är någon som har någon erfarenhet eller andra synpunkter på en naish hybrid 110 slalom 2005.??
    hoppas den är något snabbare än min hs som jag gjort 28,2kn med så jag kommer en liten bit förbi 30 confused.gif

Ni som har stelth segel är ni nöjda? finns de något bottendrag eller “bara” toppfarts prestanda som man bara kan utnytja i en speedkanal.

adde svarade 19 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • Knatte

Gäst
    1 september, 2005 vid 20:09

Finns nog inte så många som har (fått sina) Stealth segel i sverige, förutom mitt 5.0 kvm..
    Och jag har bara seglat det en gång och då vart det felriggat, pga jag inte orkade dra ner nedhalet tillräckligt.
    Men är ganska säker på att det finns både topp och bottendrag i seglet wink.gif
    Du har en djup buk i alla fall. Men du kan tyvärr inte få några omdömme i övrigt..

• imported_macts

Medlem
    2 september, 2005 vid 06:21

Råkade få hem bräda….Kul! Känner igen det där…

Tror inte att du behöver vara orolig. Jag tror att Hybriden kommer att vara sanbbare än din HS och med hyffsade förhållanden har du nog snart kommit över 30. Såg nån notis i en Boards (eller om det var Windsurf) där nån snubbe hade kört bra nog fort på en Naish Hybrid. Kommer tyvärr inte ihåg exakt hur fort. Har du kollat på GPS speedsurfing om denna bräda finns representerad i några sessions?

Grattis till köpet! Håller själv på att fundera och planera vilka prylar jag ska satsa på till nästa år…roliga i-landsproblem.

• the_novice

Medlem
    2 september, 2005 vid 08:27

Sökfunktioner tillåter väl inte att man sorterar på en brädmodell?

Hyper är ju framför allt snabb på olika vinklar mot vinden, och hybriden är säkert snabbare med vinden. Har själv sneglat en del på hybriden men har lite kärv budget just nu…

I tisdags när jag tyckte HS’en gick trögt, fastande kring 26 knop med ett 7.5 segel, så flyttade jag över riggen till min switch 87 och det gick inte ett dugg fortare även om det kändes så! Tror det mest beror på att farten och höjden på kryssen var så jäkla dålig!

• imported_macts

Medlem
    2 september, 2005 vid 08:29

Nej, du kan inte söka på brädmodell, dock på brädmärke. Därefter kan man kolla på alla sessions med Naishbrädor och se vilka som är med Hybrid 110

• adde

Medlem
    2 september, 2005 vid 08:48

Har ett brädtest där man även testade toppfart med GPS. Hybriden (och Carve 99?) fick vara med “vid sidan om” då de inte passade in i den tänkta kategorin, men ändå var bra kandidater. Skall kolla om jag hittar tidningen hemma…

Hur som helst så utveckldes Hybrid 110 och 89 (som kom först) under den tiden då Finian fortfarande seglade Naishbrädor och byggde på hans och Robbys speedbrädor. Robby körde ju korta brädor bla på GC. Hybriden kommer inte ta samma höjd som hypern – men kommer absolut att vara snabbare på halvvind och slör.

/adde

• markram

Medlem
    2 september, 2005 vid 09:44

Hybrid och Manta är ju båda ganska korta brädor
    och Manta´n går fort som f-n i chop och
    lär vara “snäll mot benen”.
    Så jag tror nog att Hybriden bygger på rätt koncept.
    Ser fram emot att höra om dina intryck från den.

• adde

Medlem
    2 september, 2005 vid 10:06

Manta lär förresten komma som speedbräda, det var väl Dave White som bytte från F2 till Tabou?

Manta 48 (48cm bred) om jag inte missminner mig…

EDIT: efter en koll på http://www.tabou-boards.com så heter den manta 49 och är 222 lång. 4.5kg tung…

/adde

• marden

Medlem
    2 september, 2005 vid 14:40

tackar för svaren det låter bra det där laugh.gif
    kollade på gps-speed och såg att hybrid 89 o stalth verkade va en omtyckt kombiation iafall och nån hade väl upp mot 40 kn i max och de låter ju bra även om inte jag kommer vara inärhetten av såna siffor.
    hoppas det drar in något lågtryck snart så man får prova smile.gif

• marden

Medlem
    3 september, 2005 vid 13:15

är det någon som har ett förslag på någon lämplig fena till hybriden o 7,0stealth. pb-box.??
    föregående ägaren hade lyckas tappa orginal fenan när han var ute åseglade.
    jag har två fenor i garaget en gammal 33cm selekt superfoilslam g10 som tyvärrhar fått en del stryk frown.gif och en mistral racing sl 28cm.
    men jag är rädd att dom är försmå för att jag ska kunna ta nån höjd över huvudtaget.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 september, 2005 vid 09:16

när man köper brädan så får man en 36cm fena.
    segel storlek 5.5-8,6
    Stealth segel går att rigga olika hur mycke det blåser.
    gå in på naish hemsida och download där får du hjälp hur du rigga stealth.

• adde

Medlem
    5 september, 2005 vid 10:25

Den ser ju inte helt jättelångsam ut laugh.gif

Hybrid_RedLine02.jpg

/adde

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing grisen i säcken

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.