Taggad: ,

• Grubby????

Publicerad av surfpunk på 8 maj, 2004 vid 15:11

Tänkte försöka lära mig detta eminenta trick,sätter volcano och börjar närma mig spock.Har försökt på grubby några gånger med rätt så misslyckat resultat,det blir något som kan liknas vid en misslyckad framåt istället!.Jag faller av,håller rätt brett,kollar bakåt och skotar in lätt då jag initierar rotationen,är detta rätt?.Finns det något annat man ska tänka på för att lyckas?.
    Kör hårt!
    anders

s svarade 20 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    9 maj, 2004 vid 11:44

SKA man verkligen skota in?
    tror istället attdu ska hålla dig nära riggen och trycka ifrån!

• anonym-anvandare

Medlem
    10 maj, 2004 vid 08:11

ner med nosen i vattnet

• surfpunk

Medlem
    10 maj, 2004 vid 08:28

Skota in eller skota ut när man börjar rotationen,vilket är rätt?.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 maj, 2004 vid 10:34

Skotar du in blir det ju en taskig variant på forward?
    Så för att göra det enkelt, testa det andra alternativet!

• surfpunk

Medlem
    10 maj, 2004 vid 12:54

ok får testa det istället!,tack för tipset.Det lär väl dröja förresten,så lite vind som det har varit den här våren.
    /a

• s

Medlem
    10 maj, 2004 vid 15:38

Jag har också haft lite problem med att jag faller inåt och det blir en misslyckad framåt.
    Nyckeln för mig var bakfoten. Ett sträckt bakben!
    Jag gör så här: slöra ner ordentligt, hoppa lite likt en vulcan (behöver inte ta i så mycket), titta bakåt mot skothornet samtidigt som jag skotar ut fullt och hänger lite i bakhanden (med rak arm) – samtidigt som det absolut viktigaste(!!!) att trycka ut bakfoten och verkligen tänka på att slajda runt tailen ordentligt! Sträck på dig! Det var mest i “rundtryckningen” som nyckeln låg för mig. Ett par test sedan satt den första fullplanande grubbyn och det var sååå gott!

/Staffan

• surfpunk

Medlem
    10 maj, 2004 vid 19:31

Tackar för tipsen Staffan!,jag var helt fel ute vad gäller skotningen,förhoppningsvis går det bättre nu,nästa gång det blåser då j….r ska det satsas!
    /anders

• s

Medlem
    11 maj, 2004 vid 08:19

Ja, men du skotar liksom in lite i upphoppet. Men det är inget du skall tänka på, det gör du ju för att ta i i upphoppet helt naturligt. Sedan då du landar med nosen/sidan i vattnet är det utskotning och utsträckning som gäller. Tänk dig att du sveper med bakbenet runt i en cirkel samtidigt som du skotar ut och sträcker på hela din välbyggda(?) kropp som en balettdansös… wink.gif

/Staffan

• ola-h

Medlem
    11 maj, 2004 vid 09:20

Fan Staffan, vi får segla ihop någon dag nu när jag har freestyleprylar. Dels kanske du kan lära mig något och inspirera mig men framför allt måste jag se din ballettdansösinspirerade stil med egna ögon.

• anonym-anvandare

Medlem
    11 maj, 2004 vid 13:43

Tack Staffan. jag har också varit fel ute när det gäller skotningen. nästa gång det blåser, då DJÄVLAR!
    mvh Jimmy.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 maj, 2004 vid 19:29

satte min första ordentliga idag såååå skönt wink.gif

• s

Medlem
    28 maj, 2004 vid 14:08

GÖTT!!!!

/Staffan

• s

Medlem
    28 maj, 2004 vid 14:09

Svar till:

Fan Staffan, vi får segla ihop någon dag nu när jag har freestyleprylar. Dels kanske du kan lära mig något och inspirera mig men framför allt måste jag se din ballettdansösinspirerade stil med egna ögon.

[/ QUOTE ]

Men Ola, var är du då? Vi är ju ute och ballettdansar varenda blåsig dag! laugh.gif

/Staffan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.