• Grubby ??

Publicerad av basse på 27 maj, 2005 vid 05:45

Kan någon avslöja hur jag skall göra för att avsluta Grubby’n!!??
    Än så länge är det bara på få fösök som jag är runt och glider backwinded men då kommer jag bara lite mer än halvvägs. Vad skall jag göra för att fortsätta sista delen av snurren??

basse svarade 19 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • dr-masse

Medlem
    27 maj, 2005 vid 06:00

Oh, vad jag önskar att jag hade samma “problem”, ah!

Kanske tips finns här? Tycker han beskriver trick rättså bra i många fall.

http://www.roynbartholdi.com/windsurf/wsmove.htm?p1=12&p2=00&p3=N&p4=S

Grubba På!

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    27 maj, 2005 vid 11:43

har ju förklarat för dig din senila gubbe
    en köttbulle mindre= grubby

• surfmanj

Medlem
    30 maj, 2005 vid 05:59

När du glider med seglet “backwind” så försök att hålla det utskotat så länge som möjligt och flytta händerna lite längre fram på bommen, tänkt på att ha all tyngd på frambenet så du slidar på nosen! så steg 1. seglet nära kroppen och försök att hoppa så lågt men långt som möjligt, sträck ut bakfoten och luta fram kroppen så du får tyngden fram över brädan, 2 skota ut seglet när du glider backwind. 3 skota inte in förtidigt när du kommit runt. Sedan är det bara att gasa!

• basse

Medlem
    14 juni, 2005 vid 05:46

ÅÅåååå…. var så jivla nära igår. Kom runt hela vägen men satte mig ner eftersom det inte var så himla bra drag. Jäklar vad ball det är når man känner att man utvecklas.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.