Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Grym dag på roxen
-
Svar till:
Kan nog ligga lite snö kvar förhoppningsvis men det ser lite sisådär ut på vindfronten..
och angående stackars bohna så gjorde jag iaf mitt bästa ringde jobb, försökte hitta nummret hem och ringde 3 ggr till mobilen..
[/ QUOTE ]
Jag vet Björna. Det är lugnt, jag fick diskat och städat hemma, istället…det behövdes det med. Men det känns ju snopet att smita från jobbet för att hem och städa…hehehe
Jag skyller på finn-jävlarna som inte har produkter som håller. Nokia-helvetet var ju avstängd, av sig själv…igen…
Jaja, det kommer fler dagar…typ imorgon…
Faan, Rofors det ser ju ut som det är en kitare från Mars, rymdhjälm med slangar till andningsutrustning på ryggen
/peter
-
jäkligt najsa bilder måste jag säga
Går det att köra med skridskor nu eller måste man ha skidor?
-
Skaren är HÅRD. Alla igår körde på snöbrädor eller skidor.
Måske skulle det kunna funka med ett par skridskoseglarskillor? Men hockey eller långfärd tror jag är kört… -
Sticker ut på fredag efter jobbet för att reka snöläget tänkte jag och postar
status här. Viden har jag dålig pejl på nu, men det snackades på isen om vind på lörd… -
La Roxa, i eftermiddag.. -3grader, 6m/s strålande solsken.
Sjuka barn, dödfall i släkten, herpes på pungen ingen ursäkt att slippa ifrån jobbet är dålig idag..
Jag tänkte försöka dra ut i eftermiddag..
Hör av er/stefan
-
Jepp – göddigare väder får man leta efter!
Pass auf bara – isen har spruckit upp på ganska många ställen sen sist.
Bästa snön får man om man drar ut i Ekängen. Där den långa bryggan brukar ligga är ett shyst ställe att gå ner på (förbi växthusen ett par hundra meter). Det går en spricka hela vägen 10m ut från stranden som i lördags var öppen 1-2m på sina håll, så tare varligt när du ska över. I övrigt är hela isen lugn där…Siktar på att vara ute till 16:00!
Vi har en shyst fotosession att ta tag i också. Sprickan vid udden där du körde på öppet vatten sist har öppnat sig ytterligare och är ca 5m bred nu… =) -
Kör ni idag, så kör vi andra imorgon då det vankas riktig vind för oss riktiga karlar.
Ska du ut imorogn också Stebe???
Vad säger ni andra runt La Roxa traketn????
/Peter
-
Japp, jag tänkte försöka sticka ut imorn också det ser riktigt lovande ut.. idag får det bli en sväng ut till ekängen vid tre om vinden håller i sig..
-
Som sagt efter att det snöar inatt också kommer det bli grymt imorgon + att det utlovas 8 m/s. då jäphflar !
-
Status 15:00 från JonnyB som är ute vid udden: ca 2m/s…doh!
Lägger ner planerna för idag. Imorgon äre kört för min del, men på ons och framåt äre full rulle igen… -
Attans… jag får väl gå till plugget istället *suck*
Men imorn samlar vi trupperna.. är det ekängensom gäller då???
-
Ti sydlig vind . Ekängen gäller men som Fredrik sa kolla vart ni går när ni knallar ut 25m ut en ca 1m bred spricka finns ett par ställen att gå över så såg det ut i lördags .
Christer . -
nästan så man ska köpa på sig lite grillkorv eftersom det ser ut som en lååååååång dag när drar vi stebe?
-
Jag har nått lunchmöte vid tolv men jag kommer att deltaga med snowboardboots och hjälm alltså rdeo att dra direkt vid ca 12.30… hur låter det??
-
Ahh, det låter det. Jag tror jag kör med samma koncept på jobbet imorgon efter lunch.
Jag kan inte komma ut förrens 15.00, så spar lite vind och snö åt mig…
Ekängen är bäst, dock inte där vi brukar vara vid Ärtvägen utan en bit längre på vägen. Det är vid sandstranden kan man säga
Som sagt sprickan går inte att hoppa över direkt. Ispik är att föredra.
/Peter
Logga in för att svara.