Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Grymt coolt seglingsspel för oss som inte…

Taggad: 

• Grymt coolt seglingsspel för oss som inte…

Publicerad av swe-16 på 3 april, 2003 vid 14:44

…kommer ut på vattnet tillräckligt mycket i år, men ändå vill träna taktik och strategi och få en bra seglingskänsla även vid skrivbordet.
    http://www.virtualskipper.nu

Rekommendation: KÖP!!!

Har seglat spelet i tre veckor nu och är helt frälst. Har man dessutom en dator med bra grafikkort blir det nog ännu bättre…spelar för tillfället på min g:a laptop. Coolast av allt är att koppla upp sig och spela online mot alla olika nationaliteter…varje kväll brukar det åtminstone vara 60-100 st online som ligger å räjsar med varandra frampå småtimmarna (dock max 8 per fleetrace alt 2 per matchrace). Fransmännen och Italienarna är bäst….de verkar ligga uppkopplade dygnet runt och spela.

Snabbaste klassen är Open 60 som gör 30-35 knop i surfarna på undanvinden och ca 18-22 knop på kryssen…ung som en formula fast lite vassare. Personligen gillar jag dock Americas Cup klassen då seglingskänslan är bäst där tycker jag.

Det enda negativa som jag upptäckt så här långt är den automatiska domarfunktionen som inte är helt perfekt. Irriterande att få straff på sig ibland när man inte gjort ngt fel…å andra sidan har man sluppit från situationer utan straff där man borde ha haft osv.

mvh
    Per

gurra1978 svarade 21 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • jonasp

Medlem
    3 april, 2003 vid 18:18

Rätt kul faktiskt. Men 400 spänn e mycket pengar ändå. (lägg upp på ftp:n crazy.gif)

• gurra1978

Medlem
    6 april, 2003 vid 19:22

Jag har hittills bara spelat demo:n men det var verkligen kul. Hur stort är spelet? Jag är på jakt efter hela spelet på nätet, gratis.

• anonym-anvandare

Medlem
    6 april, 2003 vid 21:48

Låter intressant.
    Är spelet något att ha för en novis på datorspel som bara vill förbättra sin taktik inför formularacen ?

Marcus

• swe-1

Medlem
    8 april, 2003 vid 09:20

För att kunna spela på internet krävs ett serienummer som du bara får om du köper spelet, ett crackat spel blir inte så kul i längden då datorn är en undermålig motståndare…

Som svar på Marcus fråga är det väl tyvärr så att våra formulabrädor går för fort för att kunna utnyttja all taktik man anväder sig av i kölbåtssegling.
    Dock är det ju fortfarande kappsegling det handlar om så helt värdelöst är det ju inte.

//JIMMY

• jonasp

Medlem
    9 april, 2003 vid 17:23

Serienummer finns ju att skaffa på internet, vet inte om de fungerar eftersom jag inte har nåt spel att testa på.
    Det verkar mycket klurigare att hitta spelet så om nån lägger upp det på ftpn vore det riktigt bra.

• gurra1978

Medlem
    9 april, 2003 vid 17:33

Spelet ligger nu på FTP:n grin.gif Det kanske inte kommit in på en katalog ännu eftersom den ligger i incoming. Serienummret ligger i info filen. Antingen bränner man ut cd:n eller allra enklast skapar man en virtuell cd med hjälp av daemon tools och slipper använda cd varje gång.

• swe-1

Medlem
    10 april, 2003 vid 07:34

Har hittat ett serinummer på http://www.serials.ws men det funkar inte att registrera en profil på internet med det serienummret och då kan man inte spela on line… frown.gif
    Men man kan fortfarande spela på ett LAN mot varandra.

//JIMMY

• gurra1978

Medlem
    10 april, 2003 vid 08:56

Om du vill ha de senaste patcharna finns det för nedladdning på http://www.megagames.com

Vänstra delen av hemsidan, game patches, pc games, sök på v.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 april, 2003 vid 11:20

För en som inte har en aning om vad Ftp:n är:
    Tacksam för info om hur man gör för att ladda ner spelet.

• wretan

Medlem
    10 april, 2003 vid 14:41

Yo!
    Är det “Test 2” filen under incoming eller? hittar inget annat nånstans…!

borttaget eller?

• swe-1

Medlem
    10 april, 2003 vid 15:10

Men man behöver fortfarande ett serinummer som ingen annan har registrerat sig med på http://www.virtualskipper2.com för att kunna spela på internet, och det är inte så lätt att få tag på såvida man inte köper spelet.

//JIMMY

• gurra1978

Medlem
    10 april, 2003 vid 16:21

OBS! Spelet finns nu på servern men den som sköter servern har ej lagt ut den på en mapp som är synlig för oss. Vi kan inte se filer som ligger i incoming. Ni får vänta och se. Om ni vill kunna spela över internet får ni antingen köpa spelet eller vänta. Det är bara en tidsfråga innan ett crackat serienummer kommer upp någonstans grin.gif

• jonasp

Medlem
    10 april, 2003 vid 17:09

Jag har ett franskt serienummer men inte fått tag i spelet ännu. Hur fick du tag på det?

• gurra1978

Medlem
    10 april, 2003 vid 17:28

Den som söker finner! Oftast med hjälp av oDC version 5.02 smirk.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Grymt coolt seglingsspel för oss som inte…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.