-
Grymt coolt seglingsspel för oss som inte…
…kommer ut på vattnet tillräckligt mycket i år, men ändå vill träna taktik och strategi och få en bra seglingskänsla även vid skrivbordet.
http://www.virtualskipper.nuRekommendation: KÖP!!!
Har seglat spelet i tre veckor nu och är helt frälst. Har man dessutom en dator med bra grafikkort blir det nog ännu bättre…spelar för tillfället på min g:a laptop. Coolast av allt är att koppla upp sig och spela online mot alla olika nationaliteter…varje kväll brukar det åtminstone vara 60-100 st online som ligger å räjsar med varandra frampå småtimmarna (dock max 8 per fleetrace alt 2 per matchrace). Fransmännen och Italienarna är bäst….de verkar ligga uppkopplade dygnet runt och spela.
Snabbaste klassen är Open 60 som gör 30-35 knop i surfarna på undanvinden och ca 18-22 knop på kryssen…ung som en formula fast lite vassare. Personligen gillar jag dock Americas Cup klassen då seglingskänslan är bäst där tycker jag.
Det enda negativa som jag upptäckt så här långt är den automatiska domarfunktionen som inte är helt perfekt. Irriterande att få straff på sig ibland när man inte gjort ngt fel…å andra sidan har man sluppit från situationer utan straff där man borde ha haft osv.
mvh
Per
Logga in för att svara.