Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Grymt!! kolla speeden. Obs jag åker inte Cabrinha.

• Grymt!! kolla speeden. Obs jag åker inte Cabrinha.

Publicerad av arnolderik på 9 december, 2005 vid 08:41

Team CABRINHA Sponsored by United Capital Markets Holdings and Reel Doc win first ever Florida to Bahamas kiteboarding race!
    Despite a tricky start and kite tie up, Team Cabrinha riders, Kent Marinkovic and Mike Gebhardt pulled a horizon job on the competition using 2006 CABRINHA SWITCHBLADES!
    Bahamas Crossing, Friday, December 2nd, 2005. In this first ever event, two Florida riders Kent Marinkovic and Mike Gebhardt ripped across the Gulf Stream in route to Bimini in just 3 hours and 28 minutes. At times, the duo hit speeds of 28 knots and for the most part averaged around 23 knots.
    Powered by new 16 meter Cabrinha Switchblade kites, Kent and Mike lead from start to finish.

jonaish svarade 19 år, 4 månader sedan 10 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • sj0gren

Medlem
    9 december, 2005 vid 13:59

Coolt

• sj0gren

Medlem
    9 december, 2005 vid 14:00

Cabrinha e bäst det var därför de klara det på så kort tid.

• eddie

Medlem
    9 december, 2005 vid 14:10

Jag tror det är så att de var tvugna att skynda sig innan luften hade pyst ur LE-ventilen.
    Jag kommer själv ihåg hur nervöst det var. Kunde få vem fan som helst att snabba sig…

• pepa

Medlem
    9 december, 2005 vid 17:18

Har ägt ca 20 Cabrinhas nu och har fortfarande inte haft det problemet… I helgen drar man ner till Varberg och hämtar nästa lass med kites! Oooooooooooo!!!

• rocco

Medlem
    9 december, 2005 vid 17:46

jag har heller aldrig haft det problemet… hur fan bär man sig åt för o lyckas med det?

• nn4an_mike

Medlem
    9 december, 2005 vid 23:33

Svar till:

jag har heller aldrig haft det problemet… hur fan bär man sig åt för o lyckas med det?

[/ QUOTE ]

Jag skulle tro att man använder en synål, i kombination med ett mindre utvecklat sinne för hållfasthetslära…

Alternativt kan det grunda sig i att man gillar att idka samlag med taggbuskar, vilket i sin tur får ens kite att bli så sotis att luften går ur den..

• niklas82

Medlem
    10 december, 2005 vid 11:46

Svar till:

Har ägt ca 20 Cabrinhas nu och har fortfarande inte haft det problemet… I helgen drar man ner till Varberg och hämtar nästa lass med kites! Oooooooooooo!!!

[/ QUOTE ]

jag har äätit Felix ketchup i huuuundra ååår nu,, tror du inte jag märker någon skillnad ???

• backe

Medlem
    10 december, 2005 vid 15:10

Svar till:

Svar till:

[/ QUOTE ]

jag har äätit Felix ketchup i huuuundra ååår nu,, tror du inte jag märker någon skillnad ???

[/ QUOTE ]

Ha ha ha… on tha nail!

• jonaish

Medlem
    10 december, 2005 vid 15:11

Svar till:

[/ QUOTE ]’

Neeej……… grin.gif

• chrillecarlsjo

Medlem
    10 december, 2005 vid 15:15

haha, har du äntligen börjat kita!? grin.gif

• jonaish

Medlem
    10 december, 2005 vid 15:28

Varför bara göra en sak ??? jag kitar OCH windsurfar grin.gif grin.gif

• pepa

Medlem
    10 december, 2005 vid 15:42

Jag fattade inte riktigt den där Nicke picke. Betyder det att eftersom ingen av mina Cabrinhas läckt så… Hmmmm nä jag kommer fan inte på nåt. Utveckling?

• chrillecarlsjo

Medlem
    10 december, 2005 vid 18:12

tänk bara på att linorna ska snurras runt halsen när man ska launcha kiten!

• jonaish

Medlem
    10 december, 2005 vid 18:52

kan du inte komma å visa???
    Du verkar kuna det bra wink.gif gjort det förut lr ?? smirk.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Grymt!! kolla speeden. Obs jag åker inte Cabrinha.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.