Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Grymt schysst sommar semester i Danmark!
-
Grymt schysst sommar semester i Danmark!
Publicerad av virena på 2 maj, 2007 vid 21:11Tack alla glada prickar som va med i Danmark på en kul lekhelg. Tur var det väl att vi packat volvon full med leksaker då vi bara hade grym vind dag ett av fyra. Men då var det hur schysst som helst. Har inte kitat i så jämna vindar nån gång tror jag. För att inte tala om stranden som aldrig tog slut. Helt sjukt kul. De andra dagarna fick vi plaska lite med vågsurfbrädan och skimboard, mountainboard kom också fram. Fotbollslir både på svenskt och kinesisktvis. Sen byggde vi ”gigantiska” hopp på stranden för cykeln:wink:
Ja, som sagt ni som funderade på att åka med men svek då prognosen droppade, Typ Henke och Andreas, sorry men måste säga att ni missade en grym helg med ”värsta action”:wink:.
Ha det super, virre virvelvind
tote svarade 17 år, 11 månader sedan 15 Medlemmar · 23 Svar -
23 Svar
-
Måste ju bara tillägga till alla som funderar på vilken bil ni skall ha. Volvokombi regerar!
-
Volvo kombi… pfft… Den liten svingpjatten får plats i min baklucka… såhär ska en bil se ut 😀 THE BEAST!!
-
@Virena 380664 wrote:
Tack alla glada prickar som va med i Danmark på en kul lekhelg. Tur var det väl att vi packat volvon full med leksaker då vi bara hade grym vind dag ett av fyra. Men då var det hur schysst som helst. Har inte kitat i så jämna vindar nån gång tror jag. För att inte tala om stranden som aldrig tog slut. Helt sjukt kul. De andra dagarna fick vi plaska lite med vågsurfbrädan och skimboard, mountainboard kom också fram. Fotbollslir både på svenskt och kinesisktvis. Sen byggde vi ”gigantiska” hopp på stranden för cykeln:wink:
Ja, som sagt ni som funderade på att åka med men svek då prognosen droppade, Typ Henke och Andreas, sorry men måste säga att ni missade en grym helg med ”värsta action”:wink:.
ahh funderade precis på om ni stack till danmark! Gött en bra dag är aldrig fel! en annan fick ta fram 17 kiten och den var inte att leka med såååå lugn o fin, jäsp!
-
@Virena 380664 wrote:
Tack alla glada prickar som va med i Danmark på en kul lekhelg. Tur var det väl att vi packat volvon full med leksaker då vi bara hade grym vind dag ett av fyra. Men då var det hur schysst som helst. Har inte kitat i så jämna vindar nån gång tror jag. För att inte tala om stranden som aldrig tog slut. Helt sjukt kul. De andra dagarna fick vi plaska lite med vågsurfbrädan och skimboard, mountainboard kom också fram. Fotbollslir både på svenskt och kinesisktvis. Sen byggde vi ”gigantiska” hopp på stranden för cykeln:wink:
Jo, det var ju faktiskt lite trist att missa en kanonhelg i DK. Prognosen såg såg jäkla kass ut bara… Men, jag hänger inte läpp för det! Knappt en vecka kvar till ett vindsäkert Grekland. :laugh:
-
Virena, Thomas tråkigt att jag missa denna årliga tradition :(. Kan tänka mig att storpojkarna Henkan, Rasse och Shaggy festade hårt som vanligt. Ovanligt lite skum i bubbelkoppen i år 🙂 dock. Innehar ju själv rekordet så varför ens försöka.
-
@Che_Riff 380685 wrote:
Virena, Thomas tråkigt att jag missa denna årliga tradition :(. Kan tänka mig att storpojkarna Henkan, Rasse och Shaggy festade hårt som vanligt. Ovanligt lite skum i bubbelkoppen i år 🙂 dock. Innehar ju själv rekordet så varför ens försöka.
Synd att du inte var med men du hade det säkert roligt på ditt håll!
Kortet i bubbelkoppen är taget innan skummet kom fram…tror ditt rekord är i fara…=) .
Jag vet inte om ”festade hårt” räcker för att beskriva storpojkarnas helg? Livat var det iaf! hahaha -
Var är alla kitebilder? Det ser ju ut som vi bara har slappat och druckit öl hela semestern!? =)
-
Che_Riff, synd att du missade en grym helg, men bröllop kan ju också va trevliga:wink:eller? Skummade gjorde det en hel del när schampoflaskan väl kom fram. Bäst var nog magplaskträningen som gjorde att Rasmus fick blåmärken i armhjålorna. Och tur va det att vi hade en schysst villa eftersom grabbarna grus stannade där hela helgen med undantag från en liten utflykt till byn en dag.
Tote, har ju inga kitebilder i min kamera eftersom jag var i vattnet hela tiden när det blåste:smile:. Men Walter får väl slänga in bilden på ditt monsterhopp:wink:
-
Jaja, jag e en loooser V-woman. Snart långhelg igen ju…Danmark? tsss
-
@Larssa 380751 wrote:
Vart i dk var ni?
Första dagen var vi i Hou eftersom det blåste NV. Sen hängde vi i Lökken en dag och två i Kjul. Vi bodde i Nörlev, grymt schysst om det hade blåst bra där. E grymt sugen på Klitmöller om det blåser bra snart. Ja, det tog oss ett tag innan vi fattade vad klit var för något. Allt heter ju nåt med klit i DK Roligast hade vi nog åt klitplantag innan vi fattade vad det var. Fick ju ganska knasiga blider i huvudet…
-
Några fler bilder, tyvärr bara tagna med mobilkamera men men :crazy:
Logga in för att svara.