Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GT-31 Hängt sig

• GT-31 Hängt sig

Publicerad av kinabalu på 27 oktober, 2010 vid 21:14

Min GT-31:a hängde sig idag. Displayen har fastnat på senaste 10S och det händer inget när man trycker på knapparna. Måste man vänta till batterierna är slut eller finns det andra tips (typ reset-knapp el liknande)? Den var fulladdad och GPS:en är ganska ny, så det lär ju ta evigheter innan batterierna tar slut. Man ser en liten micro-switch genom slotten till kortläsaren, kan det vara något?

Tog ut kortet och där låg en fil för idag, men utan data 🙁 (Å jag som trodde jag skulle ge Björnen en match idag…). Har man tur kanske det ligger data kvar i GT-31:an som man kan få ut.

kinabalu svarade 14 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • billie

Medlem
    27 oktober, 2010 vid 23:16

Man kan vänta tills batteriet har laddats ur och hoppas på att det fixar sig .Jag har hört flera som haft det så.
    Men min hade samma problem . Och den gick inte att ladda .Men det gick att ha i usb sladden och spara data . Sedan fick jag skicka den tilltaiwan för renovering .

• seve1000

Medlem
    28 oktober, 2010 vid 04:47

När min hängde sig fick jag hjälp att skruva isär den och dra ut sladden till batteriet och sedan montera ihop allt igen. Sedan dess har den funkat kanon.

• lasso

Medlem
    28 oktober, 2010 vid 05:08

@Kinabalu>Men har du otur kanske du kommer få skicka grejorna tillbaka till Tillverkaren. Det som är bra är att de är oerhört professionella och bra att ha att göra med. Jag fick nyss göra detta, vid problem som liknar dina. Låt mig veta om du behöver tips och kontaktuppgifter.
    Lars,

• davven

Medlem
    28 oktober, 2010 vid 14:55

Jag har hört samma sak om 31:orna, bara vänta tills batteriet dör.
    Dock har jag aldrig råkat ut för det där på min gt 11:a, dock
    visar den alltid lite långsammare tid i display kontra software.
    Men det får man leva med . .

• jester

Medlem
    28 oktober, 2010 vid 15:00

Detta är ett fenomen som hänt även på GT11… Oftast beror det nog på att man fått in lite fukt i enheten. Ha enbart din GPS i Aquapacen då du seglar, och se till att den är torr inuti efter en session, annars är det bara att se till att den torkar. Naturligtvis kan du när allt torkat ha GPSerna i Aquapacen.

Dip-switchen är inte en reset, utan den används när man skall uppdatera firmware. Mitt råd är att skruva upp enheten och försiktigt rycka ur sladden från batteriet.

• kinabalu

Medlem
    28 oktober, 2010 vid 16:59

Tack för svaren!

Det är ju garanti kvar på den, så jag kollar av med Taiwaneserna först om jag kan öppna den utan att garantin “förbrukas”. Lars: du får gärna skicka över kontaktuppgifter.

En annan sak jag funderade på är att knapparna ofta trycks in (av plasten på Aquapacen) när jag seglar. Igår såg jag vid flera tillfällen att det lös om displayen. Knappas det runt för mycket kan den säkert också flippa ur och hänga sig. Jag har sett att vissa har satt en liten distans/klack bredvid knapparna, så dom inte ska tryckas in oavsiktligt. Skulle gärna ha tips om vad ni använt som “klack” där.

• mick

Medlem
    28 oktober, 2010 vid 17:45

Ett alternativ till klackar är Keylock-funktionen. Håll inne stora knappen typ 3-5 sek. För att låsa upp gör du samma sak. Om det inte funkar så är det en inställning någonstans. (Jag vet inte var, Jester fixade det åt mig)

• jester

Medlem
    28 oktober, 2010 vid 19:56

Japp, den inställningen ligger under Settings-menyn. Rekommenderas varmt! Finns även till GT11 med senaste firmware.

• kinabalu

Medlem
    28 oktober, 2010 vid 21:18

Orkade inte vänta på batteriet, så jag skruvade isär den och kopplade ur batteriet… Funkade klockrent! Tack för tipsen!

Får bli knapplås på i fortsättningen. Mick du får väl visa mig om jag inte får till det…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GT-31 Hängt sig

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.