Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Guadeloupe?
-
Guadeloupe?
Publicerad av jonatanlundmark på 30 december, 2015 vid 18:25Åker till Guadeloupe :laugh:i februari, någon som ska dit eller någon som varit där och har lite tips att dela med sig av?
challgren svarade 8 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar -
2 Svar
-
Lite update om någon ska dit i framtiden:
Säkert jag som hade otur med vindarna men ta med stor kite, på 2 veckor hade jag 3 dagar med nog vind för 13m, övriga dagar blåste det väldigt lite tyvärr.
Försök bo i St Anne, därifrån är det nära till flera bra spots. Caravelle, Saline och Bois Jolan är närmast med plattvatten innanför reven och vågor längre ut. Utanför Gosier finns en liten ö dit man kan ta en båt för 5€ t/r, fint plattvatten innanför revet men se upp för segelbåtar.
Och hyr bil, bussarna är rätt jobbiga att åka med… Finns flera bra mindre uthyrare, vi fick tag i en C1 för en struntsumma.
Och rippar du kiten finns det en kvinna som heter Simone som är grymt duktig! WindySails vid Caravelle tror jag har koll på var hon går få tag på. Hon hämtade upp min kite vid 17 och hade den tillbaka till hotellet kl11 dagen efter.
Är det vindstilla så kan jag rekommendera en utflykt till Grand Terre och The Cousteau Reserve som ligger vid Bouillante. Hyfsat bra snorkling och kul att bila runt på den sidan av Guadeloupe.
Flyger du med Air France och byter flygplats i Paris till Orly så betala inte för bussbiljetten, den ska ingå i flygpriset;)
Logga in för att svara.