Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Gud är ond….
-
Gud är ond….
Publicerad av johanc på 12 juni, 2005 vid 11:18Nä fy för den lede… 13m/s SSW på Haga, strålande solsken, nyinköpt WaveCult, frun bortrest, helarmerad 4.7 som riktigt spritter av segelglädje……och så ska man jobba hela dag-&%#¤%&¤%#. Usch!
I periskopläge
JohanC
s svarade 19 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Nu måste du ändå blandat ihop det lite…
Pratar du om Gud eller pratar du om din chef?
1 Tim 4:4 Ty allt som Gud har skapat är gott, och inget är förkastligt när det tas emot med tacksägelse.
Frid.
-
Njae…. Man tycker ju att man har nåt slags deal med Han med stort H. Ur herrens bön: “..och inled oss icke i frestelse….” Just nu måste jag säga att jag är frestad av bara den att lämna benbrotten åt sitt öde och dra till Haga.. Han kunde ju tänkt på mig som är jour och låtit det blåsa lite mindre… Nu genomlider jag ju svåra inre Teodice-problem så fort Webbkameran uppdateras…
JOhanC
-
Men Johan
Vi var väldigt glada att du jobbade på ortopeden idag så du kunde ta hand om alla skador.
Klart man kanske får ta bort uppkopplingen från din dator
så du inte bara sitter och kollar hur mycket det blåser
Kenneth -
Vilken prognos förutsade att det skulle blåsa så här mycket på Haga idag???
Då undrar jag också, blåser det lika mycket på Grönhögen idag också? Även om min erfarenhet har varit att det blåser lite mindre på Grönhögen än på Haga Park.
-
Dey blåste 6-7m/s sv på grönhögen idag
Vi fattade att det skulle bli bra.
En grundvind på 7ms och sen lite sol och alla system gick igång.
Kenneth -
grönis är lurigt. man vet aldrig så noga, ibland 4.2 när vi seglar 5.3 på haga och ibland ingenting när jag som i måndags körde 4.2 på haga.
men ack så härligt när det levererar.
johan, det var inte sjukt bra iallafall, studsigt och rätt kass med bra hoppvågor. och vafan, du fick ju lite känslan av en apdragdag när robban dök upp och lattjade lite.
-
Svar till:
Nu måste du ändå blandat ihop det lite…
Pratar du om Gud eller pratar du om din chef?
1 Tim 4:4 Ty allt som Gud har skapat är gott, och inget är förkastligt när det tas emot med tacksägelse.
Frid.
[/ QUOTE ]
Jag trodde att du seglat en timma med 4.4:an
Men det var ett bibelord förstog jag sen/Staffan
Logga in för att svara.