Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Guerilla
-
Guerilla
Publicerad av anonym-anvandare på 6 juni, 2003 vid 09:16Hej . Vet någon vem som säljer Peter Lynn Guerilla i sverige
Tack på förhand Christeranonym-anvandare svarade 21 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
-
Kan KP lägga ut en prislista på G-arc?
Er det någon som har prøvat av G-arc så er det välkommet med lite kommentarer. -
Tjena,
Här kommer priser på G-Arc
18m2 = 9199:- utan bom
15m2 = 8299:- utan bom
13m2 = 7399:- utan bom
10m2 = 6499:- utan bom
Det kommer snart priser på komplett kite med bom och linor.Det finns en kille som heter Fedrik som bor i Stockholm och han har kört en del på G-Arc, kanske han vill dela med sig av sina G-Arc upplevelser för oss andra som vill veta.
-
Svar: till vad ska den vara bra för . Jo fungerar den så bra som testresultaten i kite pressen (US) så kan den vara ett bra alround alternativ till oss som kitar året run både sommar och vinter kiting och den har även ett par egenskaper som kan vara vettiga (enl testresultat) progresivt drag utan ryck ,auto zenit , tar bra höjd även i låga farter . detta enl press vet ej själv men är nyfiken .
C.C -
Oxå nyfiken på G-Arcen, ingen som kan leta fram lite info o tester på den???
-
allt beror lite på var du bor men det finns en kille till som kör G arc i skåne, han heter Per och kan nås på: kitepetersson@hotmail.com
Annars är yahoo groups ett bra ställe med många åsikter…
mitt råd är att gå på flysurfer istället -
G-arc är en fantastisk drake för rätt tillfälle! Behöver ingen pump, tar liten plats – lätt at ta med! Otroligt lättflugen drake. Kräver i princip ingen uppsikt, ställer sig snällt och väntar på dina instruktioner. Draken har rena aerodynamisk egenskaper och är därför mycket tacksam att lära sig på. Start i starka vindar kan vara riskfyllt vid felaktig teknik. Om draken dras upp i power-zon (som ofta görs) kan det gå fel. Vattenstart – hur lätt som helst (den vill helt enkelt upp). Ok, blir den blöt och sandig är den inget nöje att hantera.
Draken passar naturligvis utmärkt som lättvindsdrake då den är lätt. Då den inte har någon stabil form kan den vara svårhanterlig (vid start) i byiga vindar eller turbulent vind på stranden. Har själv en 13m2 men skulle gärna testa en 18m2 i sjöbris. Lång hang-time och mjuk landning tillhör också roliga egenskaper.
Den nya G-arc har betydligt bättre förstärkningar än gamla arc, verkar genomtänkt. Har inte testat den nya bomen som är framtagen men den ser bra ut på bild.
Per
-
Tjena
Har själv kört ARC´s i snart 2 år och äger nu en GARC 13 och snart en GARC 18.
Efter ett par turer med min GARC 13 så måste jag säga att jag e grymt nöjd. Draken har väldigt bra depower och ett skönt lyft. Jag är säker på att du kan flyga den där extra metern med en inflatable men för mig så är det andra egenskaper hos GARCén som jag söker nämligen:
Där jag surfar är det enormt byig vind och det finns ingen stabilare drake.
Draken “flexar” då den träfafs av en vindby vilket ger en skön mjuk känsla då man åker.
Lätt att starta och landa själv
Sen har GARCén ett bra lyft med mycket hängtid. Igår fick jag ett jävligt bra hopp med mycket höjd och jag har då aldrig flygit så högt..
Som alla andra drakar så är den otroligt välsydd samt enligt mig är den snygg 🙂
Jag vet att Hampus på kitepower har GARC´s så snacka med han så får du priser etc på dem.
Är du i Sthlm kan du få prova min
Lycka till
Freddan
-
Hej . det var jag som startade den här tråden för att se vad man kunde få reda på , den här frågan är till dom som redan kör G-ARC . Funderar på att skaffa en g-arc som lättvinds kite pga de egenskaper ni beskriver men vilken storlek passar vindområde . Väger ca 60 har redan en north 10 kvm så vind mellan 8-13ms är redan fix det jag är ute efter är en kite som är stabil och fungerar typ 4-8ms hoppas att ni som kört dom har en känsla för vilken som skulle passa. Tackar …Christer
-
Ok väger du bara 60kg räcker 15m2 som lättvindsdrake. 18m2 drake kan också bli väldigt “sladdrig” att hantera, är därför själv lite tveksam att skaffa en 18m2 även om den säkert är kanon att flyga.
Per
-
From reading yahoo’s arcusers group, most people say that lightweights should choose the 15 rather than the 18.
I have had an 18 for a few weeks but have not had a chance to test it properly. But I don’t expect it to be an ultra lightwind job (like a big flysurfer) – and at my weight (90kg) I don’t expect to get anywere with it below 5.5m/s
If you are in the Goteborg area you might see it out some day soon. Hopefully not going too badly. Say hi.
Cheers,
Dave— Dave
-
Aaaah!? vänta lite nu…
Nu har jag ingen G-Arc men väl en Arc och jag skulle, rakt av gå efter den skalan som finns på peterlynnkiteboarding sida 7.
Jag har nämligen gjort misstaget att köpa drake efter vikt.
Min 840 skulle enligt tidigare rön vara helt OK för mig i mina (då) 60 kg. Nu visade det sig dock att funktionen på den draken blev avsevärt begränsad då vinden gick under min. Den fungerade givetvis men var ytterst svårmanövrerad
Gör inte samma misstag som jag. Köp först en liten tränings drake, på 1 m2, för en tusenlapp som du lär dig på ordentligt. Sen köper du en stor drake och funkar det inte då, går du upp ett par tio kilo så DU styr draken och inte tvärt om.And be carefull out there…
MVH
Erik
Logga in för att svara.