Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Snökite › guerilla vs extacy
-
@Biorno 364330 wrote:
Det underlättar… frågar du dock de åkare som åker foil här omkring så ägnar dom ca 50% av tiden när vi andra är på vattnet med att trassla upp bridellinor…
Visst, säkert. Så du tillbringade alltså cirka 20 minuter på vattnet under 2006? Det är iaf det jag kan räkna fram med tanke på att jag lagt ner typ 10 minuter sammanlagt för att trassla upp mina bridles under 2006.
Om man bara packar ihop kiten med hjärnan påkopplad så får man trassel extremt sällan… ungefär lika ofta som du får pys-punka på en LEI. Gissa vilket som tar längst att fixa?
Fast jag vet ju å andra sidan inte vilka det är du åker med…
/Kaj(Tech)
-
@Cortex 364347 wrote:
Visst, säkert. Så du tillbringade alltså cirka 20 minuter på vattnet under 2006? Det är iaf det jag kan räkna fram med tanke på att jag lagt ner typ 10 minuter sammanlagt för att trassla upp mina bridles under 2006.
Om man bara packar ihop kiten med hjärnan påkopplad så får man trassel extremt sällan… ungefär lika ofta som du får pys-punka på en LEI. Gissa vilket som tar längst att fixa?
Fast jag vet ju å andra sidan inte vilka det är du åker med…
/Kaj(Tech)
Nej som du kanske läste så skrev jag utifrån min erfarenhet av foils här omkring och så vitt jag vet så har jag aldrig sett dig här nere???
Jag har sett dig hålla i en kite 1 gång och då trasslade du inte så mkt, vi kan ta och blanda till en mix av tång saltvatten och gegga och smörja in en LEI och en foil och se vem som snabbast är uppe.
😉
-
@Biorno 364379 wrote:
vi kan ta och blanda till en mix av tång saltvatten och gegga och smörja in en LEI och en foil och se vem som snabbast är uppe.
😉Ha ha, behåll dina perversa sexlekar för dig själv. 😀 😀 😀
(Och om du på något sätt menade allvar med det du skrev så kan vi ju samtidigt sätta kitesen i en rejäl taggbuske och sedan se vilken av dem som går att flyga efter det… utan att byta alla bladders på LEI’en)
/Kaj(Tech)
-
Guerillan har inga bridles för tången att fastna i och den går troligtvis finfint att köra efter ett taggbuskbesök åsså 😉
-
He he. Ok Tobas… du vinner denna märkliga “tävling”. 😀
/Kaj(Tech)
-
@nic 363200 wrote:
Någon sa ironiskt, “de har lyckats kombinera det sämsta med foil och det sämsta av LEI”, å det är inte så långt från sanningen som jag upplevde den.
Rätta mig om jag e ute å cycklar på någon punkt.
nic
Intressant att Ozone i sin senaste design förutom en femte lina tycks ha copat hela ARC-konceptet med lattor o stängda celler….. , Sicka idioter 😉
Tycker du har fel på rätt många punkter men ids icke ta upp det här. Kan dock nämna att på mina turer hittills här så står det 1-1 i fjärilar mellan Ozone o Lynn, dock oskyldig själv. Och då har ju Ozonen bara vart med två gånger av 5 hmmmmmmmm Blev just påmind om ytterligare en vända med en våldsamt spinnande Ozone fast det inte gjorde en riktig fjäril. Det var väl nått med bridlarna.
Sorry Urban och alla andra men den här tråden har ju redan ballat ur för länge sen.
Urban kommer du hit och kitar över fjällen i Mars. Tror inte själv jag kommer delta i tävlingan men kommer säkerligen vara där som nån sorts hang-around.
Må vinden va med oss, Fred / TOBAS
-
@tobas 364434 wrote:
Intressant att Ozone i sin senaste design förutom en femte lina tycks ha copat hela ARC-konceptet med lattor o stängda celler….. , Sicka idioter 😉
Tycker du har fel på rätt många punkter men ids icke ta upp det här. Kan dock nämna att på mina turer hittills här så står det 1-1 i fjärilar mellan Ozone o Lynn, dock oskyldig själv. Och då har ju Ozonen bara vart med två gånger av 5 hmmmmmmmm Blev just påmind om ytterligare en vända med en våldsamt spinnande Ozone fast det inte gjorde en riktig fjäril. Det var väl nått med bridlarna.
Sorry Urban och alla andra men den här tråden har ju redan ballat ur för länge sen.
Urban kommer du hit och kitar över fjällen i Mars. Tror inte själv jag kommer delta i tävlingan men kommer säkerligen vara där som nån sorts hang-around.
Må vinden va med oss, Fred / TOBAS
Jodå Tobas jag hadde tänkt det. Jag och en polare härifrån kommer att köra tävlingen (ska bara anmäla oss först). Vi tar ju förstås tävlingen mest på skoj och en kul grej att göra.
Kaj, vad tror du, kan jag vinna med en gammal FS Warrior 9.3 och en FS Maniac 3.5 (som back-up om det brallar på). Det borde ju va helt omöjligt eftersom de nya modeller är sååååååååå mycket bättre ;-)))
/U.
-
Ähh, klart du fixar det. Kites är som fint vin… de blir bättre med åren. :p
/Kaj(Tech)
-
Önskar jag hade min gamla mosquito 7.5 kvar. Den hade vart grym om det visar sig blåsa sydligt (för det var väl från Helags till Storulvån) och tävlingen avgörs rakt downwind 😉
/ TOBAS
-
@tobas 364586 wrote:
Önskar jag hade min gamla mosquito 7.5 kvar. Den hade vart grym om det visar sig blåsa sydligt (för det var väl från Helags till Storulvån) och tävlingen avgörs rakt downwind 😉
/ TOBAS
Hmmm, är inte det en av de sämsta kites som är tillverkad 😉
När det gäller stabilitet är den väl Peter Lynns raka motsats. Obi Wan Kenobi vs. Darth vader liksom.
/Urban.
-
Mycket korrekt iaktagelse Urban! Men den var en jäkel på att dra en downwind 😉
Log in to reply.