Taggad: 

• Gun M-Six 9,9

Publicerad av anonym-anvandare på 2 juni, 2002 vid 13:47

Jag undrar om någon har erfarenhet av Gun M-Six 9,9. Jag har ett sådant segel men jag har lite problem att rigga det för cambrerna vill alltid hoppa ur. I början hölls de bra men nu när jag har spännt lattorna så måst minst två killar hålla i dem för att de inte skall slinka ur. Jag har också försökt med att trycka dem på plats efter att ja satt bommen och spänt nedhalet men på det sättet har jag redan lyckats söndra en camber. Hur är det lättast att rigga detta segel? Jag är tacksam för varje tips!

anonym-anvandare svarade 22 år, 5 månader sedan 1 Medlem · 1 Svar
  • 1 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    7 juni, 2002 vid 13:30

Detta problem är rätt vanligt på racesegel.

Sätt dit masten med camberna i och försök att hålla spänningen i seglet hela tiden -åker seglet tillbaka så hoppar camberna ut. Dra ner seglet och spänn nedhalet lite grann Möjligtvis kan nån av de övre camberna hoppat ur i detta läge, men dessa kan du trycka dit nu när nedhalet är lite spänt, om du dragit för mycket orkar du ej få tillbaka camberna, släpp lite eller sätt dit bommen och dra uthalet så går det att få dit camberna.

Lycka till…
    swe 64/ johan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.