• Gun Masts?

Posted by johanc on 11 april, 2003 at 07:58

Jag undrar….

Finns det någon därute som har erfarenhet av Gun master. Jag har nu köpt ny bräda (Starboard carve 123) och väntar nu på att vattnet ska värmas lite inför påsken. Jag behöver dock en ny mast istället för min ceriserosa, tunga glasfibermast. Gun masterna ligger ju närmast oanständigt bra i pris så det lutar åt en Loop 55 eller Terminator 45. Finns det nåt krux med de där masterna?

Undrar

JohanC

s replied 21 years, 8 months ago 13 Members · 37 Replies
  • 37 Replies
  • stinger

Member
    11 april, 2003 at 09:08

Funderar också på dessa master. Jag har inget svar utan en kompletterande fråga: Loop 45, Terminator 55 kan d vara så att siffrorna antyder kolfiberhalten??

• johanc

Member
    11 april, 2003 at 09:49

Jo jag tror det, det stämmer i alla fall hyggligt med vikterna.

JohanC

• lars_k

Member
    11 april, 2003 at 10:00

Jag kör en Loop C75 460 på mina freestylesegel. Hyffsat lätt mast 2.0 kg, funkar bra.
    Brorsan kör en Loop Comp C100 (RDM) 4.00 mast till sina vågsegel. Känns otroligt lätt, bara 1400 g. Var ute i 15-18 m/s och 4.5 segel för ett par veckor sen. Den höll =) Riggen kändes grymt lätt och smooth enligt honom.
    Jag tror på Guns master iaf. Mycket mast för pengarna.

• anonym-anvandare

Member
    11 april, 2003 at 10:59

Jag har bara hört gott om guns master.
    Tänker själv köpa två stycken nu i vår.
    /F

• anonym-anvandare

Member
    11 april, 2003 at 13:33

Såvitt jag kan förstå så är dessa master identiska med de master som säljs med Tushingham loggan på. I så fall är dom gjorda i Italien av Trianda. I England är Tush-masterna nästan lika dyra som de etablerade märkena. Så ja, jag tror Gun-masterna är bra grejor till bra pris.

PS: Är inte vissa North master gjorda i Italien eller har jag drömt det??

• johanc

Member
    11 april, 2003 at 19:49

Kanon!!

Då blir det en 460/25!! Haga here i come!!

Tack för tipsen!

JohanC

• oskie

Member
    11 april, 2003 at 21:28

Var köper ni dessa master ifrån?

• endy

Member
    11 april, 2003 at 23:00
  • anonym-anvandare

Member
    12 april, 2003 at 13:23

dom säljs inte nån stanns närmare gbg??

• lars_k

Member
    12 april, 2003 at 13:35

Nä men du kan beställa direkt från tyskland. 30 EURO i frakt och för det kan du få med lite annat snask också, som ett segel och en sjysst bom…

• oscar

Member
    12 april, 2003 at 13:59

Hela idéen med Gun bygger ju på att de knappt har några återförsäljare och därmed kan hålla mkt lägre priser än andra märken.

• oskie

Member
    12 april, 2003 at 17:03

Får man inte betala en massa tull/skatt när man handlar från t.ex. Tyskland?

• lars_k

Member
    12 april, 2003 at 17:14

Nä, vi är ju med i EU nu… =)

• anonym-anvandare

Member
    13 april, 2003 at 09:00

har du nån sida man kan gå in på å se om man vill ha nått mer från tyskland??

• ola_p

Member
    13 april, 2003 at 09:07

http://www.surfkeppler.de kanske? jag hittade en goya ’02 245a för ca 4500 SEK… vattnas lite i munnen…

Page 1 of 3

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

You must be logged in to create new discussions.