Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › GUN Mega XR bilder
-
Knatte
Gäst12 mars, 2007 vid 19:24 -
Knatte
Gäst12 mars, 2007 vid 19:25@Carrera 369701 wrote:
Vore kul o se någon etablerad och erkänt snabb Speedare prova XR vid tillfälle för att få lite ref.!
*Hrmf* duger inte jag som ref. 😀 🙂
-
Det blir ju perfekt på hyper sonicen, trodde inte du att körde med segel över 6.5… 😀
-
@Carrera 369701 wrote:
Vore kul o se någon etablerad och erkänt snabb Speedare prova XR vid tillfälle för att få lite ref.!
Gun brukar få väldigt bra resultat i tester. Tyvärr förekommer Mega-serien i få eller inga tester.
Man kan i alla fall konstatera att de är billiga och förmodligen snabba nog för de flesta hobby-surfare:
http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=13470&uid=287
-
En av orsakerna till att Gun höjt priserna borde ju vara en följd av höjd kvalitet. Hade varit riktigt trevligt o kika på årets XS (dom heter XR från 7.4 och upp, och XS från 6.8 och ner), som har lite bredare mastficka.
The Loft såg oxå grymt bra ut när jag såg det förra året. Ruggigt kul med så många bra segel på marknaden! -
Knatte
Gäst12 mars, 2007 vid 21:25@The_Novice 369707 wrote:
Det blir ju perfekt på hyper sonicen, trodde inte du att körde med segel över 6.5… 😀
I vanliga fall ja:grin: Men nu har jag ju ett 7.4 och 8,3 att bruka till Hypern och hybrid racern….:tongue:
-
Knatte
Gäst12 mars, 2007 vid 21:30@Jester 369732 wrote:
En av orsakerna till att Gun höjt priserna borde ju vara en följd av höjd kvalitet. Hade varit riktigt trevligt o kika på årets XS (dom heter XR från 7.4 och upp, och XS från 6.8 och ner), som har lite bredare mastficka.
The Loft såg oxå grymt bra ut när jag såg det förra året. Ruggigt kul med så många bra segel på marknaden!Vet faktiskt inte om GUN har höjt priserna egentligen ?? Jag betalade 3400 kr med försäsongsrabbat för -2007.
Detta seglet var ju snudd på dyrare som förra årets modell. Detta är väl mindre än 50% av ett nytt North eller NP RS ??Visst är dessa seglerna ett strå vassare, men hur många i Sverige kan utnyttja dessa segel till max och ha nytta av de sista procenten ärligt talat?:smirk:
-
Ser bra ut! Har själv en komplett linje XS -06 o kan bara hålla me om att de kräver ordentligt med nedhal…
-
Knatte;369735 wrote:Visst är dessa seglerna ett strå vassare, men hur många i Sverige kan utnyttja dessa segel till max och ha nytta av de sista procenten ärligt talat?:smirk:
Vi är inte så många som har dom heller!!!!
-
@Knatte 369675 wrote:
Nä, det är en fast topp som sitter på seglet, även om det kan se ut som variotopp på långt håll…:tongue:
Jag syftade inte på variotop, jag undrade om det var en sådan där “flextop” som numera finns på en del segel. En del har lagt in något neopren liknande material i toppen. Jag trodde den där remmen (eller vad det nu är)som går akteröver var något i en sådan konstruktion.
-
@vasa 369742 wrote:
Ångrar att jag sålde min XR 8,1 i höstas :frown:
… och jag ångrar att jag inte hann köpa den. Gick efter två dagar tror jag och jag hann inte bestämma mig. :frown:
-
Jag sålde för billigt som vanligt, fattar inte mina grejer fösvinner ruggit fort när jag lägger ut dom :tongue:
M.v.h. Rune
-
@Knatte 369706 wrote:
*Hrmf* duger inte jag som ref. 😀 🙂
Jodå!! 😉 upp till bevis nu hehe
Logga in för att svara.