Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gun Protec 5/4 eller Reflex Semidry 5/4/3

  • Gun Protec 5/4 eller Reflex Semidry 5/4/3

    Publicerad av eriksson på 13 december, 2003 vid 17:49

    Jag tänkte köpa en varmare dräkt så man kan börja lite tidigare,men frågan är då vilken jag ska välja.

    Det står mellan dom 2 dräkterna (se ämne).
    Nån som har nån erfarenhet av någon av dom?

    eriksson svarade 20 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • poppo

    Medlem
    14 december, 2003 vid 12:03

    Körde med Reflexdräkten i år, mycket smidig och bra. Skaffade Gundräkten sent i höstas för att jag tror den är varmare. Den känns tjockare men har inte provat den i vattnet än..

  • wiseguy

    Medlem
    14 december, 2003 vid 12:22

    Har inte provat nån av dem och jag vet heller inget om dessa. Men mitt starka våtis-tips är att köpa den (eller nån) som har en vattenspärr vid dragkedjan. Det värsta som finns är då det sipprar in iskallt vatten genom dragkedjan!

  • eriksson

    Medlem
    14 december, 2003 vid 15:45

    Som har jag förstår det, så är Gun varmare fast håller inte lika längre (enkel neoprene), och Reflex är inte lika varm, fast den håller bättre (dubbel neoprene)

  • canoya

    Medlem
    15 december, 2003 vid 08:21

    Jag har kört med en Reflex denna säsong. Jag blev lite besviken på att den tar in vatten i sömmarna på benen, främst vid knäna. Sedan kommer det in lite vid överdelen på dragkedjan/kragen men det får man kanske räkna med när det inte är en torrdräkt. Så länge det inte är kallare än ca +10 i luft och vatten funkar den dock. Den är väldigt smidig att ta på och av och jag tror att dubbelneoprenet gör att den håller bra. Sen var den ju den billigaste som gick att hitta, och det uppväger ju en del.

  • eriksson

    Medlem
    15 december, 2003 vid 08:36

    Okey! lutar då åt Gun.. eftersom den verkar snäppet varmare, och jag vill ju börja så tidigt som möjligt!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gun Protec 5/4 eller Reflex Semidry 5/4/3

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.